کلوچه سنتی زعفرانی دزفول

کلوچه سنتی از ترکیب آرد سفید،زیره سبز،خرمای بدون هسته،روغن،دارچین و کنجد و شیر(درصورت تمایل)تهیه می شود.در ابتدا با آرد سفید،روغن یا کره،خمیر مایه و زیره سبز خمیر لطیفی تهیه می کنند و آن را استراحت می دهند و آن رابه قسمت های کوچک تر تقسیم می کنند و درون هر قسمت گلوله ی از خرما قرار می دهند و با وردنه به آن شکل می دهند روی آن را رمال می کنند و کنجد می پاشند وکلوچه های خمیری با مغز خرما را درون تنور می گذارند تا کاملا برشته و طلایی شوند.

در هنگام خرید کلوچه سنتی دزفول حتما به زمان نگهداری این خوراکی خوشمزه قبل از فاسد شدن توجه نمایید،در دمای اتاق و در فصل های پاییز و زمستان یک هفته تا ده روز قابل نگهداری در بیرون از یخچال هستند،اگر می خواهید زمان طولانی تری استفاده کنید می توانید در فریزر تا شش ماه نگهداری شوند.

کلوچه های سنتی شهر دزفول به عنوان محصولی ارگانیک،خوشمزه و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی در جای جای شهرستان به صورت تازه و روزانه پخت می شود که به صورت حضوری و به عنوان سوغاتی و هم به صورت فروش آنلاین در سایت آراد برندینگ قابل تهیه کردن است.

کلوچه سنتی زعفرانی

یکی از بهترین شیرینیهای ایرانی موجود در بازار کلوچه سنتی زعفرانی است که می تواند پتانسیل صادراتی بالایی داشته باشد. استفاده از زعفران هویتی ایرانی به این کلوچه بخشیده و این ادویه ی گرانقیمت می تواند جنبه ی لوکسی برای این شیرینی ایجاد نماید.

شیرینیهای سنتی یکی از بهترین سوغاتیهای هر کدام از شهرهای ایران محسوب می شوند که به طور خاصیت تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تهیه ی شیرینیهایی مانند کلوچه سنتی زعفرانی خوشمزه باید از زعفران مرغوب استفاده نمود تا طعم و عطر منحصر به فرد این به کوچه ببخشد وبا چای ایرانی میل کرد.

در تهیه خمیر این کلوچه از دستور متفاوتی می توان استفاده نمود اما باید توجه داشته باشید که نتیجه نهایی آن به صورت یک خمیر خوش طعم و لطیف در بیاید.

کلوچه سنتی از طرفداران خاصی برخوردار است که آن را بهترین جایگزین برای شیرنیهای خامه ای و مضر معرفی می کنند و این محصول را از ارزش غذایی بالاتری برای استفاده در رژیم غذایی سالم می دانند.

کلوچه سنتی دزفول

شهر دزفول یکی از شهرستانهای استان خوزستان است و اماکن دیدنی زیادی دارد،سوغات های این شهر که بسیار زیبا و دلربا هستند و توجه مسافران را به خود جلب می کنند صنایع دستی و همچنین کلوچه سنتی دزفول است. طرز تهیه کلوچه سنتی دزفول خوشمزه و بازاری به روش اصلی برای کسانی که خواهان خرید این محصول هستند بسیار مهم است و تمام مسافرانی که به این شهر سفر کرده اند این سوغاتی ها را بویژه کلوچه های سنتی را با خود به شهر و دیارشان برده اند و همواره از آنها استقبال کرده اند و از طرفداران پر و پاقرص این محصول هستند.

کلوچه خرمایی در شهر دزفول تولید می شود و در سالیان گذشته فقط برای مردم ساکن شهر دزفول و مسافرانی که به این شهر سفر می کردند قابل استفاده بود،ولی امروزه با گسترش و پیشرفت علم و تکنولوژی هر جای این مرز و بوم که باشیم می توانیم با خرید اینترنتی این محصول آن را در کمترین زمان ممکن خریداری کنیم.

کلوچه سنتی را می توان در انواع جشن ها و مهمانی ها به جای شیرینی و انواع مواد غذایی فرآوری شده استفاده کرد و از طعم لذیذ آن لذت برد،امروزه به خاطر زندگی و مشغله های زیاد و نداشتن وقت کافی برای آماده کردن غذا انسان به ناچار سمت مواد غذایی و خوراکی آماده و فرآوری شده کشیده شده و سلامت انسان را با خطر روبه رو کرده است از این رو باید در خرید و انتخاب مواد غذایی که استفاده می شود دقت کرد و بهترین و با کیفیت ترین آنها را انتخاب کرد تا به سلامتی خود کمک کنیم و خود را مصون بداریم.

از این رو کلوچه خرمایی سنتی دزفول که از دیر باز تا امروز مهمان زندگی مردم خون گرم و مهمان نواز شهر دزفول است می تواند جایگزین مناسب مواد غذایی فرآوری شده امروزه باشد صبحانه و عصرانه ای خوش طعم و دل انگیز و برای کودکان نیز مفید و میان وعده ای بی نظیر است.

پست بعدی

 فاضلی، جامعه شناس : خشونت گفتمانی ، علت بیرون آمدن این صداهاست / فقط تیپ انقلابی و بسیجی مشروعیت داشته

ش اکتبر 8 , 2022
جماران نوشت : نعمت الله فاضلی در برنامه «شیوه» شبکه ۴ گفت : فقط یک تیپ مشروعیت داشته، مومن، انقلابی، بسیجی. هر چه اسم آن را می خواهید بگذارید. وقتی این تیپ مشروع شود و بقیه تیپ های اجتماعی طرد می شوند یا با خشونت گفتمان مواجه می شوند. انچه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000