ایران به آذربایجان هشدار داد

اعتمادآنلاین|

سفارت ایران در ارمنستان در پاسخ به سوالی در خصوص موضع کشورمان درباره تنش های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران موضع خود درباره تحولات در منطقه قفقاز و روابط خود با دو کشور همسایه جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به صراحت و در سطوح مختلف بیان کرده است.

به گزارش تسنیم، سفارت کشورمان عنوان کرده است: همانطور که در اخبار دیدارهای رهبر معظم انقلاب با رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه نیز شاهد بوده‌اید، ایران با نقض تمامیت ارضی و مرزهای کشورهای همسایه مخالف است و به طور ویژه با هر سناریویی که به مرز ایران و ارمنستان به عنوان مسیر تاریخی ارتباط دو ملت همسایه آسیب وارد کند، مقابله خواهد کرد.

در تماس تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران با جناب نخست‌وزیر و نیز در تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان این موضع اصولی ما تکرار شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، ضمن ابراز نگرانی از شروع دور تازه درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمنستان و نیز اعلام آمادگی برای کمک به حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکلات، صراحتاً تأکید کرده‌اند که حفظ تمامیت ارضی هر دو کشور همسایه برای ایران مهم است و مرز ایران و ارمنستان یک راه ارتباطی تاریخی است که باید بدون تغییر باقی بماند.

آیا این خبر مفید بود؟ 3 0

نتیجه بر اساس 3 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ایراد معاون رئیس جمهور به تخصیص سهام عدالت به جامانده‌ها

ج سپتامبر 16 , 2022
اعتمادآنلاین| حسین قربان زاده با اشاره به اینکه، شورای عالی بورس در خصوص سود سهام عدالت یک کارگروهی را تعیین کرده که اعضای حقیقی آن کارگروه از سازمان بورس، وزارت اقتصاد و کانون سهام عدالت هستند، گفت: نمایندگانی از این سه ضلع هستند که تصمیم می گیرند برای اعضای هیأت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000