مرگ 2 جوینده گنج با نقشه اشتباهی

اعتمادآنلاین|

دو نفر از چهار جوینده گنجی که برای یافتن عتیقه در زیر زمین خانه قدیمی چاه عمیقی را حفر کرده‌ بودند، به کام مرگ رفتند. تحقیقات جنایی و بازجویی از دو همدست آن‌ها برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه ادامه دارد.

به گزارش جوان، چند روز قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید دو مرد جوان در چاه عمیقی در خانه قدیمی گرفتار شده‌اند و تیم عملیات آتش‌نشانی در حال امدادرسانی است.

با اعلام این خبر، مأموران پلیس راهی محل حادثه در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر شدند. بررسی‌ها نشان داد چهار مرد جوان در زیر زمین خانه قدیمی چاه عمیقی را برای یافتن گنج حفر کرده‌اند که صاحب‌خانه و یکی از دوستانش داخل چاه گرفتار شده‌اند و امدادگران آتش‌نشانی هم تلاش می‌کنند افراد گرفتار شده را نجات دهند.

از سوی دیگر مشخص شد دیوار‌های چاه ریزش و کار امداد‌رسانی را برای آتش‌نشانان مشکل کرده‌است. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت در نهایت آتش‌نشانان پس از ۴۸ ساعت عملیات نفسگیر جسد بی‌جان دو مرد را از میان خروار‌ها خاک بیرون کشیدند و برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل کردند.

آغاز تحقیقات

بدین ترتیب با اعلام مرگ دو جوینده گنج پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از مأموران پلیس به دستور قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران وارد عمل شدند.

مأموران پلیس در تحقیقات میدانی دریافتند صاحب‌خانه که در این حادثه فوت کرده‌است، مدتی قبل نقشه گنجی به دستش می‌رسد که پس از بررسی متوجه می‌شود در زیر زمین خانه‌اش گنجی با ارزش دفن شده‌است و به همین‌خاطر با همدستی سه نفر از دوستانش با دستگاه گنج‌یاب در زیر زمین خانه‌اش اقدام به جست‌وجوی گنج می‌کند و در نهایت گنجی به دست نمی‌آورد و جان خودش و یکی از دوستانش هم از دست می‌رود.

نقشه گنج

با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران پلیس برای بررسی حادثه دو جوینده گنج را به دستور بازپرس جنایی بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

دو متهم در بازجویی‌ها اعتراف کردند که در حال جست‌وجوی گنج بودند که دیواره چاه حفر شده ریزش می‌کند و دو همدستش را به کام مرگ می‌برد. آن‌ها مدعی شدند که نقشه گنج اشتباهی بوده و در خانه مورد نظر گنجی پیدا نکرده‌اند.

یکی از متهمان گفت: «چند ماه قبل حمید (صاحب خانه) به سراغم آمد و گفت هنگام تعمیرات خانه‌اش کاغذ قدیمی پیدا کرده‌است که روی آن علامت‌های پیچیده و خاصی دارد. حمید خانه قدیمی داشت که از پدرش به او ارث رسیده‌بود و آن کاغذ را هم در زیر زمین خانه‌اش زیر طاقچه‌ای پیدا کرده‌بود. وقتی کاغذ را به من نشان داد، متوجه شدم نقشه گنج است. از آنجایی که اطلاعاتی درباره عتیقه و دفینه دارم، نقشه گنج را دو نفری بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که گنج مورد نظر در همان زیر زمین خانه حمید دفن است. قرار شد دو نفری گنج را پیدا کنیم، اما حفر چاه در زیر زمین خیلی سخت بود و به پیشنهاد حمید با دو نفر از دوستانمان موضوع را در میان گذاشتیم و چهار نفری تصمیم گرفتیم گنج را از دل خاک بیرون بیاوریم.»

گنج مرگبار

متهم ادامه داد: «ما ابتدا دستگاه گنج‌یابی را تهیه کردیم تا محل دقیق گنج را پیدا کنیم. دستگاه نقطه‌ای را در زیر زمین نشان داد که شیئی در آن دفن شده‌بود. پس از این، شروع به حفر چاه کردیم، اما هر چقدر می‌کندیم به گنج نمی‌رسیدیم تا جایی که برای ارتباط با یکدیگر از ته چاه با بیرون، بی‌سیم‌های معمولی که در بازار است، تهیه کردیم و به این روش فردی که از ما برای کندن به ته چاه می‌رفت با سه نفری که در بیرون بودیم ارتباط صوتی برقرار می‌کرد. روز و شب در تلاش بودیم به امید اینکه به گنج گرانقیمت برسیم و پولدار شویم، اما هر چقدر حفر می‌کردیم، فایده‌ای نداشت. ما بر اساس نقشه‌ای که دستگاه گنج‌یاب به ما نشان می‌داد، حتی مجبور شدیم چند تونل هم در داخل چاه حفر کنیم.»

وی درباره شب حادثه گفت: «ما احتمال دادیم که نقشه گنج اشتباهی است و در زیر زمین خانه حمید گنجی دفن نشده‌است، چون هر چقدر می‌کندیم به گنجی نمی‌رسیدیم، اما دست از تلاش برنداشتیم تا اینکه شب حادثه حمید به ته چاه رفت تا به کندن ادامه دهد. ساعتی در حال کار بود که با بی‌سیم به ما گفت زیر پایش خالی و حالش هم بد شده‌است و نیاز به کمک دارد. با شنیدن صدای کمک‌خواهی حمید خیلی نگران شدیم و بهروز تصمیم گرفت به ته چاه برود و به او کمک کند. قرار شد با ریسمانی حمید را از ته چاه بیرون بیاوریم، اما وقتی بهروز به ته چاه رفت، ناگهان دیواره چاه ریزش کرد و حمید و بهروز در ته چاه زیر خروار‌ها خاک گرفتار شدند. هر چقدر آن‌ها را صدا زدیم، صدایی از آن‌ها نشنیدم و متوجه شدیم کاری از دست ما ساخته نیست و به همین خاطر با آتش‌نشانی تماس گرفتیم و درخواست کمک کردیم. مأموران آتش‌نشانی پس از چند روز تلاش اجساد دوستانمان را از ته چاه بیرون آوردند.»

دو متهم پس از بازجویی برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایای پنهان حادثه به دستور بازپرس جنایی در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

تازمانی که معترض تهدید می شود، اعتراض پایان نمی یابد / از زبان بدن نیروی انتظامی خشونت تولید می شود

س نوامبر 1 , 2022
اعتمادآنلاین| تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس با بیان اینکه چندین راهکار برای پایان دادن به اعتراضات وجود دارد، اظهار کرد: اولین راهکار این است که باید اعلام آشتی عمومی کنیم. جامعه ایرانی با خود قهر است به طور مثال یک تصادف در خیابان می تواند به یک نزاع تبدیل شود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000