خرید پراید دست دوم یا صفر؟ بهترین انتخاب چیست

اعتمادآنلاین|

در سال‌های گذشته، تنها خودروی قابل‌خرید برای طبقه متوسط، پراید بود که با افزایش قیمت آن به ۱۰۰ میلیون و در سال ۱۴۰۱ که قیمت آن به مرز ۲۰۰ میلیون رسیده است، این خودرو نیز برای بسیاری تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شد. به همین دلیل در دو سال گذشته، بازار خرید و فروش پراید دست‌دوم نیز رونق گرفته است. بازاری پرخطر که می‌تواند ضررهای میلیونی برای طرفین معامله در پی داشته باشد. طبق آمار سایت خرید خودرو همراه مکانیک بیش از ۷۰ درصد خودروهای دست‌دوم موجود در بازار، دارای ایراد بدنه یا فنی هستند.

در این مقاله مزایا و معایب خرید ماشین پراید به‌صورت صفر یا دست‌دوم را با یکدیگر مقایسه کرده و درنهایت راه‌کاری برای خرید این ماشین به شکلی مطمئن و مقرون‌به‌صرفه از وب‌سایت خرید خودرو همراه مکانیک ، معرفی می‌کنیم.

مزایا و معایب خرید پراید دست دوم

به دلیل اهمیت بازار خودروهای دست‌دوم ابتدا مزایای خرید و فروش پراید در این بازار را بررسی می‌کنیم. مطابق گزارش کارشناسان فنی وب‌سایت همراه مکانیک ، پرایدهای قدیمی‌تر ازنظر کیفیت بدنه و داخل خودرو، بهتر هستند. به‌ویژه خودروهای تولید سال‌های ۸۳ تا ۹۰، بهترین پرایدهایی هستند که در طول دو دهه اخیر تولیدشده‌اند.

مزیت دوم خرید پراید دست‌دوم، بحث افت قیمت است. درصورتی‌که خودروی شما تمیز باشد و از آن به شکل مناسبی نگهداری کنید، می‌توانید آن را با قیمت بهتری به فروش برسانید. هرچند که با توجه به روند قیمت خودرو، احتمال ضرر هنگام فروش کم است؛ بااین‌حال قطعا می‌توانید از خرید و فروش خود سود بهتری ببرید.

مزیت سوم خرید پراید دست‌دوم، برطرف شدن مشکلات اولیه این خودرو است. به گفته کارشناسان همراه مکانیک ، خودروهای پراید صفر کیلومتر دارای ایراداتی هرچند قابل برطرف کردن هستند. به قول اهالی بازار، یک پراید دست‌دوم اما تمیز با زیر ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد، دیگر نیازی به هزینه‌های آب‌بندی ندارد.

معایب خرید ماشین پراید دست دوم

از مهم‌ترین معایب خرید پراید دست‌دوم، عدم اطمینان از وضعیت فنی خودرو است. حتی خبره‌ترین رانندگان نیز ممکن است در تشخیص وضعیت فنی ماشین اشتباه کنند. از طرف دیگر، پراید، یکی از تصادفی‌ترین خودروهای کشور بوده و احتمالا رنگ‌شدگی بدنه، سقف و کاپوت آن فراوان است. به همین دلیل، توصیه می‌شود حتما از پلتفرم‌هایی مانند همراه مکانیک که خودرو را در مرحله آگهی‌کردن ازنظر فنی کارشناسی می‌کنند، خریداری کنید.

دیگر مشکل خرید ماشین پراید دست‌دوم، افزایش مصرف سوخت این خودروها بسته به میزان کارکرد و استهلاکشان است. به همین دلیل، توصیه می‌شود خودروهایی با کارکرد بیشتر از ۱۵۰ هزار کیلومتر را با دقت بسیار بیشتری خریداری کنید

افت ایمنی، دیگر عیب خرید پراید دست‌دوم است. تقریبا همه کارشناسان همراه مکانیک متفق‌القول هستند که پراید، امنیت چندانی ندارد. امنیت این خودرو در طول سالیان با افت شاسی، خارج شدن پلوس از گیربکس و یا آسیب‌هایی که دیفرانسیل دیده است، می‌تواند بیش‌ازپیش کاهش یابد.

2

مزایا و معایب خرید پراید صفر

مزایای خرید خودرو صفر، بر کسی پوشیده نیست. با خرید یک پراید صفر، سوار بر خودرویی تازه‌نفس می‌شوید که مصرف آن در حداقل ممکن است. همچنین، امنیت، موتور، شاسی و بدنه نیز در صورت عدم بروز مشکلات عجیب‌وغریب در بهترین حالت خود قرار دارند. شفافیت قیمت نیز در خرید و فروش پراید صفر، بیشتر و به‌تبع آن، احتمال کلاه‌برداری کمتر است؛ به‌ویژه اگر خودروی خود را از کارخانه خریداری کنید.

بااین‌حال، خرید چنین خودرویی خالی از عیب نخواهد بود. اولین نقطه منفی در این مورد، افت قیمت پراید است. به‌محض سوارشدن بر خودروی خود، قیمت آن به‌شدت کاهش می‌یابد؛ حتی باوجود شیب تند قیمت خودروها در بازار امروز، بازهم احتمال فروش بدون ضرر، حداقل در کوتاه‌مدت بعید است.

از طرف دیگر، پراید، خودرویی است که باید آب‌بندی شود و تا آن زمان ممکن است کمی خرج داشته باشد. در سال‌های اخیر، دقت سایپا و نیز کیفیت ساخت آن مقداری افت پیداکرده که برخی خودروها به‌محض خروج از کارخانه دچار ایراد می‌شوند.

3

خرید پراید به روشی امن

مسلم است که اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید، بهتر است خرید خودرو پراید دست‌دوم اما تمیز را نسبت به پراید صفر، جدی‌تر بگیرید. پلتفرم خرید خودرو همراه مکانیک یکی از مطمئن‌ترین پلتفرم‌های کشور در زمینه خرید و فروشپ خودروهای نو و دست‌دوم است که از مزایای استفاده از آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارشناسی تضمینی خودرو ازنظر بدنه، آپشن و فنی

سهولت و سرعت در خرید و فروش

قیمت‌های کارشناسی شده

همراهی طرفین معامله ازنظر حقوقی تا پای قرارداد

ارائه خدمات پس از فروش؛ حتی بر روی خودروهای دست‌دوم

کارمزد اندک با حذف واسطه‌های غیرضروری

ارائه تسهیلات تا سقف ۶۰ میلیون تومان برای خرید خودروهای نو و دست‌دوم

سخن آخر

خرید ماشین پراید نو یا دست‌دوم، هرکدام مزایا و معایبی دارد؛ اما درنهایت، سه فاکتور قیمت، توان خرید و وضعیت فنی خودرو باید معیار شما قرار بگیرند. در این راستا، وب‌سایت خرید خودرو همراه مکانیک با خدمات ویژه خود، این مسیر را آسان‌تر، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر کرده است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مقاله با همین موضوع تحت عنوان راهنمای خرید پراید دست دوم در اینجا مراجعه کنید.

پست بعدی

عمل جراحی هوشنگ کامکار موفقیت‌آمیز بود

س ژوئن 7 , 2022
ارسلان کامکار نوازنده و آهنگساز از ضبط آلبوم جدید خود با همراهی برادرش هوشنگ کامکار خبر داد و اعلام کرد که عمل قلب برادرش با موفقیت انجام شده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000