بدون ویزا به روسیه بروید

اعتمادآنلاین|

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از لغو ویزای گروهی ایران و روسیه از ابتدای سال ۲۰۲۳ خبر داد.

تهران به تازگی میزبان دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه بود که به خواست فدراسیون روسیه تشکیل شد. موضوع این نشست که رییس اداره همکاری‌های بین‌المللی و رابط فدراسیون گردشگری این کشور در آن حضور داشتند، اجرای موافقت‌نامه لغو روادید گروهی شهروندان ایران و روسیه بود. لیلا اژدری ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره توافق‌های این کمیته، اظهار کرد: براساس صورت جلسه این کمیته که به صورت رسمی امضا شد، توافق کردیم از اول ماه ژانویه ۲۰۲۳ ویزای گروهی گردشگران ایران و روسیه برای سفر به دو کشور، لغو شود و طرفین از تاریخ مشخص شده، ‌متعهد به اجرای آن هستند.

او با اشاره به این‌که شکل اجرای این توافق، قبلا به تایید و موافقت دو کشور رسیده است، یادآور شد: براساس آنچه پیش‌تر امضا شده و به توافق دولت‌های ایران و روسیه نیز رسیده است، با اجرای این برنامه و از تاریخ اول ژانویه، شهروندان ایران و روسیه درصورتی که در قالب گروه‌های گردشگری از ۵ تا ۵۰ نفر بین دو کشور سفر کنند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، به ویزا نیاز نخواهند داشت.

اژدری پیش‌تر تاکید کرده بود: ویزا یا روادیدِ انفرادی برای شهروندان ایرانی و روسی لغو نشده و همچنان برای سفر شخصی یا بدون تور به روسیه یا ایران، لازم است از طریق سفارتخانه‌ها اقدام شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین درباره اعتبار این توافق‌نامه با توجه به این‌که تا دسامبر ۲۰۲۳ معتبر است، اظهار کرد: اعتبار برنامه اجرایی لغو روادید گروهی گردشگران ایران و روسیه، قابل تمدید به دوره‌های مشابه است و مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

یک داعشی مخوف کشته شد

س سپتامبر 6 , 2022
اعتمادآنلاین| منابع امنیتی سوری از هلاکت یک تروریست برجسته داعشی در عملیات نیروهای امنیتی این کشور در حومه درعا خبر دادند. به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری سانا، یک منبع امنیتی سوری در این باره اعلام کرد: مقامات امنیتی ذیصلاح با انجام یک عملیات ویژه تروریست «محمد ایاد عبدالرزاق» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000