مراقبت پوست از چه سنی آغاز می‌شود؟

استفاده از برخی محصولات در تمامی سنین و تمامی شرایط لازم است؛ اما از چه زمانی سن مراقبت از پوست آغاز می‌شود؟ کدام یک از محصولات رده سنی ندارند؟ کدام محصول باید حتما در روتین پوستی ما وجود داشته باشد؟ و چه مشکلاتی با مراقبت از پوست قابل برطرف شدن است؟

در این مقاله از وبسایت تصمیم داریم تا به برخی از سوالات شما در رابطه با سن مراقبت از پوست پاسخ دهیم؛ با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

سن شروع مراقبت از پوست

سن مراقبت از پوست، شروع و پایان مشخصی ندارد و هرچه زودتر آغاز شود بهتر است. چرا که گاهی سن پوست ما با سن بیولوژیک ما تفاوت داشته و پوست ما زودتر شروع به پیر شدن نموده است. پس برای اینکه همیشه پوستی زیبا و شفاف داشته باشیم، بهتر است از سنین پایین اقدام به مراقبت از پوستمان کنیم و برای زیبایی و سلامت پوست خود ارزش قائل باشیم.

کدام محصولات پوستی محدودیت سنی ندارند؟

برخی محصولات برای تمامی سنین بسته به نوع پوست استفاده می‌شوند و تنها در نوع پوست تفاوت دارند. اما ممکن است برای سهولت در استفاده، به شکل‌های مختلف و در رایحه‌ها و بسته بندی‌های گوناگون عرضه شوند ولی به طور کلی برای تمامی سنین باید استفاده شوند. مثلا سن مراقبت از پوست به استفاده از ضد آفتاب یا حتی جنسیت ارتباطی ندارند و باید برای تمامی سنین و جنسیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. اما می‌توان از شکل‌های متفاوت با درجه بندی‌های متفاوت استفاده کرد. برای مثال فلوید ضد آفتاب با SPF 40 به رنگ بژ برای بانوان بکار می‌رود و ژل کرم با SPF 35 بدون رنگ برای آقایان. ماهیت هر دو یکیست ولی برای دو جنسیت تولید شده‌اند.

از دیگر محصولاتی که به سن ارتباطی ندارند مرطوب کننده، آبرسان و حتی ضد لک را می‌توان نام برد که به ترتیب برای رطوبت‌رسانی، آبرسانی و از بین بردن لک‌های پوستی غیر مادرزادی بکار می‌روند.

کدام محصول باید حتما در روتین پوستی ما وجود داشته باشد؟

محصولاتی که باید در روتین ما وجود داشته باشد، همان محصولاتی هستند که محدودیت سنی نداشته و برای هر نوع پوستی لازم هستند. همانطور که اشاره شد، محصولاتی از قبیل مرطوب کننده، ضد آفتاب، و آبرسان از مهم‌ترین محصولاتی هستند که باید در روتین پوستی همه ما وجود داشته باشند. تنها ممکن است برخی از ما جوش‌های پوستی، لک و از این قبیل مشکلات داشته باشیم که بسته به نیاز و نوع پوست خود می‌توان محصول مربوطه را به روتین اضافه کرد. بنابراین سن مراقبت از پوست تنها موارد غیر مشترک را به روتین اضافه می‌کند و دیگر محصولات بین همه ما مشترک هستند.

شروع سن استفاده از محصولات ضد چروک

درست است که در سنین پایین‌تر علائم پیری هنوز ظاهر نشده‌اند اما شروع سن مراقبت از پوست به صورت تخصصی به توصیه برخی پزشکان بیست و پنج سالگی است. برای اینکه علائم پیری را به تعویق بیاندازیم، لازم است تا در روتین خود بسته به ماهیت پوست خود، استفاده از محصولات ضد چروک را هر چه سریع‌تر شروع کنیم. منظور از ماهیت پوست، نوع پوست به صورت ژنتیکی است. پوست‌های خشک به طور طبیعی به علت کمبود مواد چرب در خود زودتر دچار پیری می‌شوند پس بهتر است زودتر از سایر گروه‌های پوستی مراقبت تخصصی را شروع کنند.

استفاده از ماسک و اسکراب برای چه سنی مناسب است؟

به صورت جامع، استفاده از ماسک و اسکراب به مقدار مناسب، می‌تواند برای تمامی سنین مناسب باشد. اما اسکراب کردن باعث لایه برداری عمیقی شده که برای همگی ممکن است مناسب نباشد. برای سنین کمتر اسکراب صورت توصیه نمی‌شود و تنها می‌توان گاهی بدن را به طور سطحی اسکراب کرد. اما برای سنین بالاتر اسکراب باعث لایه برداری پوست‌های مرده شده که باعث می‌شود لایه زیرین که پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر است ظاهر شود. سن مراقبت از پوست برای اسکراب و ماسک بهتر است از جوانی آغاز شود و به صورت هفتگی در روتین وجود داشته باشد.

مراقبت از دور چشم

سن مراقبت از پوست دور چشم نیز بهتر است هر چه زودتر آغاز شود و لازم است تا ضد آفتاب برای دور چشم نیز مصرف شود. چرا که نور خورشید باعث ایجاد چین و چروک و پیری پوست بخصوص پوست دور چشم می‌شود. بدین ترتیب در روتین پوستی خود استفاده از کرم‌های دور چشم را نیز بگنجانید و بطور مرتب از پوست خود مراقبت کنید.

نتیجه گیری

مراقبت از پوست محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و تمامی افراد لازم است تا از پوست خود به طور مداوم مراقبت کنند. فقط بهتر است تا هر گروه سنی، از محصولات رده سنی مربوط به خودشان استفاده کنند تا رضایت بیشتری حاصل شود. برند !?AreUok اینجاست تا شما را یاری کند با آبرسان و مرطوب کننده مورد نظرتان، روتین پوستی خود را کامل کنید.

پست بعدی

غول دنیای زیبایی: حقایقی جالب درباره برند لورآل

د مارس 18 , 2024
درباره برند لورآل جالب است بدانید که این برند به عنوان بزرگترین شرکت لوازم آرایشی در دنیا شناخته می‌شود و بیش از یک میلیارد نفر از مردم دنیا از محصولات لورآل استفاده می‌کنند. برندهای شناخته شده لانکوم، گارنیر و ویچی نیز به عنوان زیرشاخه‌های این شرکت در حال فعالیت هستند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000