سئو چیست؟ تعریف گوگل از SEO

سئو مخفف عبارت بهینه سازی موتور جستجو است. برای پیاده سازی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیاز است، یک متخصص سئو همراه شما باشد. اما اگر شخصی که انتخاب می‌کنید از مهارت کافی در سئو برخوردار نباشد، به سایت شما آسیب وارد خواهد کرد. بنابراین سعی کنید سئوکاری انتخاب کنید که از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد. بسیاری از سئوکاران و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خدمات مفیدی در زمینه سئو ارائه می‌دهند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بررسی محتوا با ساختار سایت
  • مشاوره فنی در خصوص توسعه سایت
  • طراحی استراتژی محتوا
  • مدیریت و طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • آموزش سئو
  • ارائه راهکار در خصوص روش بازاریابی

شروع کار سئو

اگر شما هم یک بیزنس کوچک دارید، می‌توانید بسیاری از کارهای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال آن را خودتان انجام بدهید. ابتدا باید به دنبال پاسخ پرسش “سئو چیست” باشید، با دنبال کردن دوره‌های آموزشی مختلف و سرمایه گذاری زمان بین چهارماه الی یک سال می‌توانید، به تدریج از مزایا و بازدهی خوب سئو بهره‌مند شوید.

چگونه یک سئوکار استخدام کنیم؟

اگر به استخدام یک سئوکار فکر می‌کنید، بهتر است هر چه زودتر اقدام کنید. بهترین زمان استخدام سئوکار زمانی است که می‌خواهید سایت خود را مجدد طراحی کنید و یا قصد راه‌اندازی یک سایت جدید را دارید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از ابتدا کار سئو و طراحی سایت را به صورت اصولی شروع کرده‌اید. برای انتخاب سئوکار خوب به موارد زیر توجه نمایید:

  1. اجرا کردن تمام توصیه‌های سئوکار: پیاده سازی و ایجاد تغییرات توصیه شده توسط سئوکار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. اگر قرار نیست برای ایجاد این تغییرات زمان بگذارید، بهتر است از استخدام سئوکار صرف نظر کنید.
  2. با سئوکار خود مصاحبه کنید و موارد زیر را مطرح کنید:
  • بررسی چند نمونه کار موفق وی
  • بررسی میزان بروز بودن اطلاعات وی
  • مشخص کردن انتظارات خود در بازه زمانی مشخص، نحوه اندازه‌گیری پیشرفت کار
  • مهم‌ترین تکنیک‌ها و روش‌های سئو
  • میزان تجربه و مهارت سئوکار
  • ببینید آیا سئوکار به شما و کسب و کارتان علاقه‌مند است؟ یا خیر؟ در صورتی که به کار شما علاقه‌مند نیست، کسی را پیدا کنید که علاقه‌مند باشد.
  1. سایر رقبا را بررسی کنید. از مشتریان قبلی خود بپرسید که آیا از سئوکار شما شناخت دارند؟ کار کردن با آن‌ها آسان است و نتایج مثبتی به همراه دارد یا خیر؟
  2. به سئوکار در سرچ کنسول دسترسی بدهید. این کار باعث می‌شود، سئوکار بتواند به راحتی وضعیت سئو را بررسی کند و بتواند تخمین‌های واقع بینانه‌ای برای بهبود کار شما ارائه دهد. اگر با مفهوم سئو چیست بیشتر آشنا شوید، راحت‌تر می‌توانید با سئوکار به تبادل اطلاعات بپردازید.

در موارد زیر احتیاط را رعایت کنید.

با توجه به اینکه سئوکارها خدمات ارزشمندی برای مشتریان ارائه می‌دهند، برخی از سئوکارها از روش‌های کلاه سیاه برای رسیدن به اهداف و نتایج استفاده می‌کنند که مورد تایید گوگل نیست و باعث کسب امتیاز منفی سایت و یا حتی حذف سایت در گوگل می‌شود.

از سئوکار بخواهید تا با ارائه گزارش‌هایی از سرچ کنسول، تاییدی بر نتایج داشته باشند.

روش‌های کلاهبرداری در سئو

یکی از کلاهبرداری‌های رایج در سئو، ایجاد دامنه است. در این روش کاربران را با استفاده از ریدایرکت‌های فریبنده، به سایتی دیگر هدایت می‌کنند. حتی ممکن است، سئوکار دامنه را به سایت رقیب نشان دهد. اگر این اتفاق بیوفتد، نشان‌دهنده این است که سئوکار از رقیب شما هزینه توسعه دریافت کرده است.

یکی دیگر از اقدامات غیرقانونی قراردادن صفحات درگاه با کلمانت کلیدی در سایت مشتری است. سئوکار اطمینان می‌دهد که این کار باعث لینک‌سازی و ارتباطات میان صفحات می‌شود. در حالی که از نظر منطقی نادرست است و زیر صفحات مستقل به ندرت برای طیف گسترده‌ای از کلمات کلیدی مرتبط هستند. اما این صفحات دارای لینک‌های مخفی هستند و مشتریان شما را به صفحات دیگری منتقل می‌کنند که ممکن است شامل سایت‌های غیرقانونی نیز باشد. در نهایت از خرید بک لینک از سایت‌های غیرمعتبر خودداری کنید چرا که این امر بر خلاف سیاست‌های گوگل است و حتی می‌تواند باعث کاهش رتبه سایت شما شود.

6 نکته مهم در همکاری با سئوکار

در ادامه به ارائه 6 پیشنهاد مهم که حین همکاری با سئوکار باید در نظر داشته باشید، می‌پردازیم:

دقت به ایمیل‌های تبلغیاتی

به شرکت‌های خدمات سئو و مشاوره‌های وب و آژانس‌هایی که به شما ایمیل می‌زنند، دقت بیشتری داشته باشید. ممکن است این ایمیل‌ها از اعتبار کافی برخوردار نباشند.

رتبه 1 گوگل تضمینی نیست

به سئوکارانی که ادعا می‌کنند، سئو کاملا تضمینی است، اعتماد نکنید. این افراد ادعا می‌کنند که با ارسال تبلیغات به گوگل می‌توانند، رتبه سئو را بهبود بخشند. اما در واقع چنین نیست، تنها راه ارتباط با گوگل، ارسال مستقیم سایت به گوگل از طریق نقشه سایت با محتوای تخصصی با استفاده از Google indexing API است. که به راحتی می‌توانید هر یک از این موارد را خودتان انجام بدهید.

به افراد یا شرکت‌هایی که عملکرد شفاف ندارند، اعتماد نکنید!

در صورتی که روند سئو نامشخص است، توضیح بخواهید. اگر یک سئوکار از طرف شما، محتوای فریبنده و گمراه کننده ایجاد کند، و شما ندانید که سئو چیست، سایت شما به راحتی از فهرست نتایج گوگل حذف خواهد شد. در نهایت شما مسئول اقدامات این گونه افراد هستید. بنابراین بهتر است، مطمئن شوید که دقیقا می‌دانید، این افراد چگونه قصد کمک به شما را دارند. اگر یک سئوکار دسترسی FTP داشته باشد، باید بدانید که چه تغییراتی در سایت شما ایجاد خواهد کرد.

به یک سئوکار لینک ندهید.

به سئوکارهایی که به دنبال استفاده از ایده‌های لینک‌سازی یا ارسال سایت شما به موتورهای جستجو هستند، اعتماد نکنید. این افراد کارهایی بی‌فایده انجام می‌دهند که بر رتبه سایت شما در نتایج گوگل تاثیر مثبت نمی‌گذارد.

عاقلانه انتخاب کنید.

ممکن است هنوز در پی تحقیق برای یافتن سئوکار یا شرکت با تجربه و مطمئن باشید. توجه کنید که گوگل بهترین گزینه برای تحقیق است و گوگل در مورد شرکت‌های خاصی اظهار نظر نمی‌کند اما به یاد داشته باشید که شرکت‌ها و افرادی وجود دارند که خود را سئوکار می‌نامند و از شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که مورد تایید گوگل نیست. بنابراین سعی کنید با مطالعه مقاله رایج‌ترین دروغ‌های سئو و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید.

مطمئن شوید که برای چه مواردی هزینه می‌کنید

با توجه به اینکه گوگل هرگز رتبه بهتری را به ما نمی‌فروشد، سئوکار با انجام بازاریابی موتورهای جستجو با پرداخت به ازای کلیک سعی می‌کند، رتبه بهتری برای سایت بدست آورد. برخی از سئوکارها به شما اطمینان می‌دهند که رتبه خوبی در نتایج سرپ گوگل کسب کنید، اما شما را در بخش تبلیغات قرار می‌دهند. برخی از سئوکارها پس از مدتی مبلغ هزینه توافق شده را تغییر می‌دهند تا این توهم را ایجاد کنند که موتورهای جستجو را کنترل کنند و می‌توانند سایت را در جایگاه مناسب قرار دهند. گوگل این گونه عملکردها را کلاهبرداری می‌داند، زیرا تبلیغات کاملا مشخص است و خارج از نتایج جستجو قرار دارد. اما اطمینان حاصل کنید هزینه‌هایی که برای سئو انجام می‌دهید دقیقا برای چه نوع تبلیغی است؟ دائمی یا موقت؟ این امر به شما کمک بیشتری می‌کند تا بفهمید سئو چیست و چگونه می‌تواند باعث کسب رتبه بهتر در گوگل شود.

منبع: developers.google.com

پست بعدی

حضور متفاوت تنکابن در نمایشگاه گردشگری تهران

ی فوریه 18 , 2024
هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پس از چهار روز به کار خود پایان داد ، حضور استانهای مختلف ، فعالان گردشگری و هیات های خارجی در این نمایشگاه رنگ و بوی جذابی را به نمایشگاه گردشگری پایتخت بخشید. در میان غرفه های مختلف حاضر در نمایشگاه تنکابن که یکی از […]
شهرداری تنکابن

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000