بهترین روش‌های خانگی برای جوانسازی پوست

تمامی بانوان و آقایان تمایل دارند تا روند پیر شدن پوست صورت خود را با روش‌های طبیعی و خانگی کند کنند. با تغییر دادن سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل، می‌توانید پوست زیبا و جوانی داشته باشید. برای داشتن پوستی باطراوت و جوان، لازم است از مناسب‌ترین ماسک‌های خانگی استفاده کنید.

استفاده از این ماسک‌ها قبل از خواب سبب می‌شود تا مواد آن در طول استراحت شبانه، صورت شما را ترمیم کرده و تاثیر آنها را چندین برابر می‌کند. در این مطلب تعدادی از ماسک‌هایی که می‌توانید در منزل به راحتی جهت تغذیه پوست خود درست کنید، معرفی می‌شوند.

انواع ماسک‌ خانگی با مواد طبیعی برای جوانسازی پوست

می‌توانید به جای استفاده از انواع کرم‌های زیبایی یا روش‌های تهاجمی همانند دستگاه لیزر، با ساده‌ترین مواد طبیعی در منزل، به جوانسازی پوست صورت خود کمک کنید. همانطور که گفته شد، با استفاده از انواع ماسک‌ خانگی، شادابی طبیعی پوست صورت افزایش پیدا خواهد کرد. البته روش های خانگی تا زمانی موثر واقع خواهند شد که خیلی عمیق و شدید نشده باشند؛ به عنوان مثال در صورتی که مدت زمان زیادی از افتادگی پلک هایتان می گذرد، بهترین و سریع ترین روش، عمل افتادگی پلک چشم در مشهد و دیگر کلانشهرها می باشد.

در ادامه به مهم‌ترین ماسک‌های خانگی جهت شفافیت و جوانسازی پوست صورت، خواهیم پرداخت:

ماسک زردآلو

زردآلو دارای مقدار زیادی ویتامین e و c است؛ استفاده از آن تمام آثار جوش و آکنه را از روی پوست صورت محو می‌کند. با استفاده از این ماسک خانگی تهیه شده از میوه‌های زردآلو، می‌توانید از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر آفتاب و آلودگی‌های هوا محافظت کنید.

بیشتر بخوانید» همانطور که می دانید جوانسازی پلک و چشم، تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی پوست صورت دارد، به همین دلیل است که امروزه عمل زیبایی پلک در مشهد، تهران و … طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این عمل زیبایی به منظور کاهش و رفع عیوب پلک ها، انجام می گیرد.

برای تهیه ماسک زردآلو لازم است چند عدد از این میوه را درون ظرفی پر آب قرار بدهید تا پف کنند.‌ سپس زردآلوهای له شده را با مقداری آبلیمو، روغن بادام و عسل ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. بعد از گذشت این زمان می‌توانید ماسک خود را شسته و متوجه شفافیت و جوان‌تر شدن پوست شوید.

ماسک‌ هندوانه و خیار

میوه‌هایی که دارای رنگدانه قرمز هستند، به طور کلی برای پوست صورت فواید زیادی دارند. برای مثال هندوانه به همراه خیار رنده شده و چند قطره آبلیمو، یک ماسک فوق العاده مفید برای پوست است. با استفاده از این ماسک طبیعی پوست صورت شفافیت بیشتری پیدا کرده و چربی اضافی آن کاهش پیدا می‌کند. لیکوپن موجود در هندوانه، از چین و چروک و افتادگی پوست صورت جلوگیری کرده و موجب جوانسازی آن می‌شود.

استفاده از هر کدام از این ماسک‌های خانگی، به مرور سبب شفافیت، جوان‌تر شدن و روشنی پوست صورت شما می‌شوند. اما در استفاده از این ماسک‌ها زیاده‌روی نکنید، استفاده روزمره از این ماسک‌ها پوست شما را دهیدراته و خشک می‌کنند.‌

استفاده از خیار همچنین به عنوان یکی از بهترین روش های خانگی کاهش پف چشم شناخته می شود.

ماسک پوست پرتقال

مقداری پوست پرتقال را شسته و آن را رنده کنید و در محلی بگذارید تا کاملاً خشک شوند. سپس پوست خشک شده پرتقال را با مقداری شیر مخلوط کنید؛ این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد آن را با آب سرد بشویید. ویتامین سی فراوان موجود در پوست پرتقال و اسید سیتریک آن، سبب کلاژن‌سازی بیشتر در پوست صورت و سفت شدن آن می‌شود.‌

ماسک موز

برای کاهش لکه‌های پوستی و آثار جای جوش می‌توانید از ماسک خانگی موز استفاده کنید. ترکیب چند قطره زیتون، یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری موز له شده، بهترین ماسک برای پوست صورت است. بعد از قرار دادن ماسک موز به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست، صورت شما بسیار درخشان و صاف می‌شود.

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان، برای ترمیم و جوانسازی پوست بسیار مورد استفاده می‌گیرد. برای درست کردن ماسک گوجه فرنگی لازم است مقداری خامه، آبلیمو و آب گوجه فرنگی را با هم ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

ماسک تهیه شده از بلغور جوی دوسر

بلغور جوی دوسر سرشار از مواد ضد التهاب و آنتی اکسیدان فراوان برای جوانسازی پوست صورت است. با کمک این ماسک خارش، خشکی، زبری و پوسته پوسته شدن پوست شما درمان می‌شود. برای درست کردن آن لازم است یک قاشق چای‌خوری عسل را با مقداری بلغور جوی دوسر و آب ترکیب کنید. این ماسک را به صورت لایه‌ای بر روی پوست به مدت ۲۰ دقیقه قرار بدهید تا متوجه اثرات آن شوید.

روغن زیتون

بهترین روش برای جوانسازی پوست صورت در منزل، برای افراد با پوست خشک، استفاده از روغن زیتون است. کافیست قبل از خوابیدن مقداری از این روغن را با کمک یک پنبه بر روی پوست صورت خود بمالید. این روغن طبیعی تمام چین و چروک و خطوط ریز کم عمق پوست صورت شما را به مرور زمان از بین برده و پوستتان را جوان‌تر و نرم‌تر می‌کند.

استفاده از ماست برای جوانسازی پوست

ماست به دلیل داشتن اسید لاکتیک برای پوست صورت معجزه کرده و یک ماده خوراکی روشن کننده و لایه بردار طبیعی محسوب می‌شود. برای درست کردن بهترین ماسک صورت از ماست، لازم است مقداری آرد، پودر زردچوبه و دو قاشق غذاخوری ماست را با همدیگر مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست بگذارید. این ماسک فوق العاده علاوه بر پاکسازی پوست صورت موجب شفافیت، سفت شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌شود.

ماسک خانگی دارچین به همراه عسل

برای جوان سازی پوست صورت و رفع جای جوش و لکه‌های پوستی، ماسک دارچین و عسل بسیار مفید است. برای درست کردن آن لازم است یک قاشق غذاخوری از پودر دارچین را با عسل ترکیب کرده و خمیر حاصل شده را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان قرار دهید.

ماسک تخم مرغ

پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ، پوست صورت را تغذیه می‌کند. برای تهیه کردن ماسک تخم مرغ، مقداری از سفیده تخم مرغ را با گل رس تمیز ترکیب کنید و خمیر تهیه شده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

سخن پایانی

تنها استفاده از ماسک‌های خانگی برای جوان‌تر شدن پوست صورت کافی نیست. لازم است سبک زندگی خود را اصلاح کرده تا پوست همواره جوان باقی بماند. برای مثال به صورت روزانه ورزش کنید زیرا فعالیت‌های بدنی، تاثیر مستقیم در سلامت پوست دارند. با ورزش، خونرسانی در پوست صورت شما افزایش پیدا کرده و صورت شما بسیار جوان و شاداب می‌شود.

نوشیدن آب فراوان، داشتن خواب کافی حدود ۷ الی ۹ ساعت به بازسازی و ترمیم پوست کمک زیادی می‌کنند.‌ اگرچه روش‌های تهاجمی مثل تزریق فیلر، بوتاکس و استفاده از لیزر از پیر شدن پوست صورت جلوگیری می‌کنند، اما این روش‌ها موقتی بوده و به طور مداوم باید تکرار شوند.

پست بعدی

هاشمی طبا خطاب به قالیباف: این ۲۰ وعده ای را که می گویید محقق شده،کجاست؟!

ش مارس 2 , 2024
مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: ریاست محترم مجلس چند بار گفته‌اند که باید تصمیمات مهم و سخت اتخاذ شود و البته نگفته‌اند که عامل این تصمیمات سخت کدام نهاد یا فرد است اما در مقام ریاست قانون‌گذاری طبعا می‌دانند که تصمیمات سخت و مهم نوعا توسط مجلس باید […]
هاشمی طبا و قالیباف

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000