مهم‌ترین آسیب نمایش رادیویی چیست؟

مهم‌ترین آسیب نمایش رادیویی چیست؟

ایرنا نوشت: کارگردان نمایش رادیویی «سرگذشت درگذشت یک چشم» با اشاره به آنکه شخصیت‌ها و موضوعات تکراری، مهمترین آسیب‌ نمایش‌های رادیویی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود تاکید کرد: توجه به رادیو تئاتر فرصت‌ مطلوبی برای تربیت نسل‌های جدید در این عرصه فراهم می‌کند.

مجید تیزروکارگردان نمایش رادیویی «سرگذشت درگذشت یک چشم» که با این اثر در بخش رادیوتئاتر رویداد تئاتر صاحبدلان حضور دارد درباره دلایل این اثر با تاکید بر آنکه معتقدم هر چه در تولید آثار هنری به ویژه در عرصه هنر نمایش از خاطرات سال‌های دفاع مقدس بگوییم باز هم ناگفته‌های فراوانی برای ارائه به مخاطب وجود دارد خاطرنشان کرد: هربار پای خاطرات رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس نشسته‌ام ناخودآگاه احساسات درگیر تمام رنج‌هایی می‌شود که آنها طی این سال‌ها متحمل شده‌اند.

تربیت نسل‌های جدید با توجه بیشتر به نمایش رادیویی

توجه به بخش رادیوتئاتر فرصت‌های مطلوبی را برای تربیت نسل‌های جدید در این عرصه فراهم می‌کندتیزرو درباره شرایط آثار حاضر در بخش رادیوتئاتر رویداد تئاتر صاحبدلان و آسیب‌شناسی آثار گفت: مهمترین آسیب موجود در بخش آثار رادیوتئاتر به این مساله باز می‌گردد که در اغلب آثار شاهد اجراهایی هستیم که در آن نوع بازی‌ها و صداها تغییر نکرده و فقط این عنوان نمایش و اسم شخصیت‌هاست که در هر اجرا تغییر می‌کند.

وی درباره راهکارهای عبور از آسیب افزود: حمایت و آموزش مسئولان و متولیان هنر نمایش رادیویی به ویژه مدیران صدا و سیما از هنرمندان جوان است که می‌تواند توسعه و پیشرفت فعالیت سایر هنرمندان در اجراهای نمایش رادیویی را با خود به همراه داشته باشد. البته از این مساله نمی‌توان به سادگی گذشت که به مدد وجود چنین بخشی در میان بخش‌های متنوع این رویداد نمایشی فرصت‌هایی نیز برای تربیت نسل‌های جدید در این عرصه فراهم آمده است.

نمایش رادیویی «سرگذشت درگذشت یک چشم» از چه می‌گوید؟

هر چه در تولید آثار هنری به ویژه در عرصه هنر نمایش از خاطرات سال‌های دفاع مقدس بگوییم باز هم ناگفته‌های فراوانی برای ارائه به مخاطب وجود دارد

کارگردان نمایش رادیویی «سرگذشت درگذشت یک چشم» درباره روایت خط داستانی این ثر گفت: این رادیوتئاتر راوی تقابل دو رزمنده ایرانی و عراقی در اردوگاه اسرا بوده و محور اصلی این تقابل به این مساله باز می‌گردد که افسر ایرانی بینایی خود را به وسلیه یک افسر عراقی از دست داده است. افسر عراقی از کرده خود پشیمان شده و با عذاب وجدانی که به سراغ او آمده است، به دنبال راهی برای پیدا کردن آن افسر ایرانی و گرفتن حلالیت از اوست.

وی افزود: سرانجام زمانی که در مراسم پیاده‌روی ایام اربعین، پذیرای زوار ایرانی است، با آن افسر ایرانی مواجه می‌شود، او را به خانه خود دعوت کرده و به دلیل کرده‌اش ابراز پشیمانی و کسب حلالیت می‌کند.

نمایشنامه «سرگذشت درگذشت یک چشم» نوشته روح الله نوری با کارگردانی مجید تیزرو در بخش رادیو تئاتر دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بین‌المللی رویداد تئاتر صاحبدلان اجرا می‌شود.

بخش رادیوتئاتر دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بین‌المللی رویداد تئاتر صاحبدلان در تهران به‌صورت زنده از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ دی‌ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر برگزار شد و آثار حاضر در بخش استانی این رویداد هنری نیز در شهرستان‌ها از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ دی‌ اجرای عموم خود را به‌صورت زنده پشت سر حواهد گذاشت.

دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بین‌المللی رویداد غیررقابتی تئاتر صاحبدلان به دبیری دکتر محمود فرهنگ که از نیمه تابستان ۱۴۰۱ آغزا شده است تا انتهای دی‌ماه در قالب اجرای آثار مختلف در سطح کشور ادامه خواهد داشت.

۵۷۲۴۵

پست بعدی

جابه‌جایی علی شمخانی واقعیت داشت؟

ج ژانویه 13 , 2023
کد خبر: 591332 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۱۰:۴۶:۰۱ اعتمادآنلاین | رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر جابجایی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی را تکذیب کرد به گزارش نورنیوز، طی چند روز گذشته برخی اخبار مجعول از سوی کانال های خبری غیر رسمی در خصوص جابجایی قریب الوقوع دریابان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000