کارگردان «فیلشاه» : فیلم کودک و نوجوان نداریم

کارگردان «فیلشاه» : فیلم کودک و نوجوان نداریم

ایرنا نوشت: نویسنده و کارگردان پویانمایی «فیلشاه» گفت: متاسفانه کودکان و نوجوانان در سینماها فراموش شده‌اند، طوری که می‌توان گفت «فیلم کودک و نوجوان» نداریم.

هادی محمدیان در گفت وگوی با بیان این که جشنواره رشد قدیمی‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است، اظهارکرد: من در دوره دانش‌آموزی تجربه حضور در این جشنواره را داشته‌ام و به عنوان مخاطب، چند مستندی را که در آن پخش شده است، مشاهده کرده‌ام که داستان و موضوع آن به خوبی در خاطرم مانده است.

وی با اشاره به حیطه فعالیت خود در تولید پویانمایی اظهار کرد: عمده مخاطبان جشنواره رشد، کودک و نوجوان هستند و در سنی به سر می‌برند که جهان‌بینی آنان شکل می‌گیرد و نسبت به جهان و خود دیدگاه پیدا می‌کنند، از این جهت آثار پویانمایی می‌توانند به رشد این قشر کمک کنند.

محمدیان درباره کارویژه آثار سینمایی آموزشی اضافه کرد: بسیاری مطالب را نمی‌توان بدون مثال تصویری به مخاطب انتقال داد، از این رو فیلم و خصوصا پویانمایی، می‌تواند با تصویرسازی مسائل آموزشی به خانواده و مربی کمک کند.

تفکیک فیلم‌ها به آموزشی و غیر آموزشی کار زیاد درستی نیست

کارگردان پویانمایی «فیلشاه» به اثر فیلم بر جامعه اشاره کرد و گفت: تفکیک فیلم‌ها به آموزشی و غیر آموزشی کار زیاد درستی نیست، زیرا تمام فیلم‌های دنیا، حتی آنان که خود را صاحب ایدئولوژی نمی‌دانند، چیزی را آموزش می‌دهند و اصلا آموزش، بخشی جدانشدنی از «تصویر» است.

محمدیان استفاده از فنون بصری را عاملی برای انتقال بهتر تصویر دانست و اذعان کرد: برخی خیال می‌کنند فیلم‌های آموزشی باید سبک و الگوی خاصی داشته باشند، در حالی که بهترین فیلم‌های دنیا با وجود آن که نام «آموزشی» روی خود ندارند، مسائل مختلفی را به مخاطب القا می‌کنند و به وی آموزش می‌دهند.

وی در تشریح کارکردهای منحصر به فرد جشنواره فیلم رشد اظهار کرد: می‌توان در جشنواره رشد، ضمن نمایش آثار برتر آموزشی، تحلیل‌ها و کارگاه‌هایی هم تشکیل داد تا بتوان از فیلم بهره بهتری برد.
محمدیان اضافه کرد: متاسفانه کودکان و نوجوانان در سینماها فراموش شده‌اند، طوری که می‌توان گفت «فیلم کودک و نوجوان» نداریم.

وی افزود: اگر فضایی از سوی جشنواره فیلم رشد فراهم آید که هر سال چند فیلم مستند، پویانمایی و داستانی در حوزه کودک و نوجوان ارائه شود، می‌توان این جشنواره را موفق ارزیابی کرد.

پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از هفتم تا سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار خواهد شد. اطلاع‌رسانی خبرها و رویدادهای مربوط به این دوره جشنواره در پایگاه اینترنتی به نشانی eff.roshd.ir صورت خواهد گرفت.

۵۷۵۷

پست بعدی

مصدومیت ۱۵ کارگر کشاورز در شوش بر اثر واژگونی نیسان

س نوامبر 22 , 2022
اهواز – مدیر روابط‌عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان از مصدومیت ۱۵ کارگر بخش کشاورزی شوش بر اثر سانحه رانندگی واژگونی یک دستگاه وانت نیسان خبر داد. عارف اصل شرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعتی قبل یک دستگاه خودروی وانت نیسان در محور شوش به اهواز (کیلومتر سه) واژگون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000