روزنامه «همشهری»: نظام، روی اصـل «حجاب»، ایسـتاده و بـرای آن هزینـه می‌دهد / برداشت آزادی انتخاب نوع حجاب از آیه «لااکره‌ فی‌الدین»، اشتباه است

روزنامه «همشهری»: نظام، روی اصـل «حجاب»، ایسـتاده و بـرای آن هزینـه می‌دهد / برداشت آزادی انتخاب نوع حجاب از آیه «لااکره‌ فی‌الدین»، اشتباه است

روزنامه همشهری نوشت: به‌نظر شـما چـرا جمهـوری اسـلامی بایـد روی حجـاب پافشـاری کنـد و بـرای آن این‌قدر توهیـن بشـنود و هزینـه بدهـد؟ از آنجایی‌که کرامت انسانی و رشد استعدادهای انسان برای جمهوری اسلامی مهـم اسـت، روی ایـن اصـل ایسـتاده اسـت و بـرای آن هزینـه می‌دهد.

  • حتما درخصوص این آیه شریفه (لااکراه فی‌الدین) زیاد شنیده‌اید اما معنایی که از این آیه مشهود است، دقیق نیست. این آیه شریفه به معنی عدم‌وجود اجبار و اکراه در پذیرش دین است. اما وقتی کسی وارد یک دین شد، رعایت قوانین آن برای او لازم است و نمی‌تواند بخشی از آن را انتخاب کرده و بخش دیگر را رها کند.
  • چه‌کسی گفته ما در کشور حجاب اجباری داریم؟ حجاب تعریف دارد حجاب یعنـی آن چیـزی کـه اسلام مشـخص کـرده اسـت، یعنـی یـک تار مـوی یـک زن نبایـد بیرون باشد، مچ دستش و ساعد دست نباید دیده شود، حـال اگر کمی از مو دیده شد آیا پلیس او را می‌گیرد؟!
  • «مگر می‌شود کسی را به زور وادار به رعایت حجاب کرد؟» … حجاب یکی از احـکام الهی و یکی از قوانین کشور است. همانطور که رعایت بقیه قوانین برای همه لازم است، حجاب هم باید در کوچه و خیابان رعایت شود. حجاب چه تفاوتی با دیگر قوانین مثلا قوانین راهنمایی و رانندگی دارد؟
  • به‌نظر شـما چـرا جمهـوری اسـلامی بایـد روی حجـاب پافشـاری کنـد و بـرای آن این‌قدر توهیـن بشـنود و هزینـه بدهـد؟ آیا راحت‌تر نیست که پوشش و سایر محدودیت‌ها در روابط را آزاد کند و اجازه دهـد مـردم در ایـن لذت‌های مـادی غـرق شـوند و دیگـر کاری بـه حکومـت نداشـته باشـند؟ از آنجایی‌که کرامت انسانی و رشد استعدادهای انسان برای جمهوری اسلامی مهـم اسـت، روی ایـن اصـل ایسـتاده اسـت و بـرای آن هزینـه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

انتقاد یک روزنامه: دم از ادامه مذاکرات برجامی می‌زنند که وجود خارجی ندارد / مردم ‌، قربانی توهمات کسانی شدند که غم نان و شغل و حقوق ماهانه ندارند

پ ژانویه 5 , 2023
روزنامه هم میهن نوشت: در این میان سر مردمی بی‌کلاه مانده است که باید قربانی توهمات و جاه‌طلبی کسانی شوند که نه غم نان دارند و نه غم شغل و حقوق ماهانه و نه غم بیمه و درمان، و در خانه‌های شخصی خود لمیده‌اند و «هَل مَن مُبارز» می‌طلبند. رئیس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000