بزرگان نسخه‌نگاری، تقدیر و تجلیل می‌شوند

بزرگان نسخه‌نگاری، تقدیر و تجلیل می‌شوند

مراسم تجلیل از مصححان و نسخه‌نگاران پیشکسوتی چون محمدعلی موحد، فتح‌الله مجتبایی، عبدالله انوار، احمد سمیعی گیلانی و غلامحسین ابراهیمی دینانی برگزار می‌شود.

کسری قاسمی: این مراسم به همت مجمع ذخائر اسلامی و موسسه تاریخ علم و فرهنگ برگزار خواهد شد و در آن از محمدعلی موحد، سیدفتح‌الله مجتبایی، مهدی محقق، غلامحسین ابراهیمی دینانی، عبدالله انوار، سید احمد حسینی اشکوری، احمد سمیعی گیلانی، مصطفی مخقق داماد، سیدمحمود مرعشی نجفی. علی اشرف صادقی، علی رواقی و نجفقلی حبیبی به پاس یک عمر تلاش‌شان در نسخه‌شناسی و تصحیح متون ادبی و عرفانی تقدیر و تجلیل می‌شود.

بزرگان نسخه‌نگاری، تقدیر و تجلیل می‌شوند

بزرگداشت مصححان و نسخه‌نگاران پیشکسوت، یکی از برنامه‌های همایش بین‌المللی "مخطوطات مشرق زمین" است که با همکاری بنیاد رودکی و با حضور اعضای مجموعه فرهنگستان‌ها، بنیاد ملی نخبگان، استادان حوزه و دانشگاه و مدیران کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

آشنایی جوانان با نسخه‌های خطی و ارزش و اهمیت ان، یکی از اهداف مهم همایش بین‌المللی «مخطوطات مشرق زمین» است که در سه مرحله برگزار می‌شود.

گام نخست این همایش، تجلیل از بزرگان و پژوهشگران برجسته نسخ خطی است؛ پس از ان همزمان با اسفند، بخش دوم همایش در ترکیه و قسمت اصلی و پایانی اردیبشت ۱۴۰۲ در تهران و قم برپا خواهد شد.

در حاشیه مراسم تجلیل از بزرگان نسخه‌نگاری که فردا پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه،از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود از تمبر یادبود این پیشکسوتان هم رونمایی می‌شود.

۵۵۲۴۷

پست بعدی

به پیشرفت موشکی خود مفتخریم؛ اما قدرت فقط ساخت موشک نیست

چ دسامبر 14 , 2022
اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در چهاردهمین همایش سالانه مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا عنوان کرد: در جمع عزیزان فعال در حوزه سازندگی و قرارگاه سازندگی هستیم. احترام و خداقوت خود را تقدیم می‌کنم به خاطر اندیشه سازندگی انگیزه تصمیم برای ساختار اقدام و عملی که در حوزه‌های مختلفی در این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000