ادعای روزنامه همشهری؛ با شروع اعتراضات از ۸۲ استارت‌آپ باج‌گیری شده است

اعتمادآنلاین|

روزنامه وابسته به شهرداری تهران در گزارشی مدعی شده از زمان شروع اعتراضات تا به امروز ۸۲ استارت‌آپ، کسب‌وکار آنلاین و مجموعه‌های زنجیره‌ای هدف باجگیری قرار گرفته‌اند.

نویسنده در این گزارش نوشته است: اطلاعاتی که به‌دست همشهری رسیده، حاکی از این موضوع است که طی 2ماه اخیر حدود 82استارت‌آپ، کسب‌وکار آنلاین و حتی مجموعه‌های زنجیره‌ای به نوع هدف باجگیرهای سایبری قرار گرفته‌اند. براساس گزارش‌های منابع آگاه تاکنون حداقل ۳ کسب‌وکار آنلاین با ترس از ضرر هنگفت مبالغ ۶۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰میلیون تومان را پرداخت کرده‌‌اند. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌‌دهد که مدیران این استارت‌آپ‌‌ها به ناچار این مبالغ را پرداخت کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: این شبه‌کمپین‌ها که مشخص نیست چه کسانی پشت آنها قرار دارند و هدفشان چیست، با سوءاستفاده از احساسات مردم، بخشی دیگر از همین مردم را هدف قرار دادند. یکی از این اکانت‌ها که روی چشمان عکس پروفایل خود خط قرمز کشیده است، مدعی شد که درباره سهامداران یک استارت‌آپ معروف تحقیقات مفصلی کرده است. هر چند نتیجه تحقیقات این اکانت نتیجه مشخصی به همراه ندارد، با استفاده از یک تصویرسازی که از لوگوی این استارت‌آپ خون می‌چکد، مردم را تهییج و ترغیب به تحریم آن می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ببینید | سوال کارشناس اقتصاد روی آنتن صداوسیما: چرا اصرار داریم از تجربه جهان استفاده نکنیم؟

س نوامبر 15 , 2022
فرهاد نیلی در برنامه شیوه گفت: نزدیک به ۱۸۰ کشور در دنیا داریم که مسائلی مانند ما روی میزشان هست. ۱۸۰ تجربه داریم. غیر از کشورهایی که انتهای جدول هستند دیگران یک تجربه همگرا شده در استفاده از دانش دارند. ما در اکثر مسائل مانند تورم و رشد اقتصادی انتهای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000