عکس | رازگشایی از سلاح‌های هسته‌ای روسیه؛ روسیه اولین قدرت هسته‌ای است؟

 عکس | رازگشایی از سلاح‌های هسته‌ای روسیه؛ روسیه اولین قدرت هسته‌ای است؟

چند روز پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهدید هسته ای خود را علیه اوکراین و متحدان غربی آن مطرح کرد، مقامات اروپایی این هشدار را کم اهمیت جلوه دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روسیه، کشوری که بزرگترین ذخایر تسلیحات هسته‌ای جهان را دارد، چه نوع حمله هسته‌ای را می‌تواند انجام دهد؟

بیشتر بخوانید:

عکس | قدرتمندترین لندکروز دنیا معرفی شد؛ تویوتا GR چند قیمت خورد؟

قطار فیلترینگ به گوگل ترنسلیت رسید

اولین و اساسی ترین سوال در مورد زرادخانه هسته ای روسیه این است: روسیه چه تعداد از سلاح ها را در اختیار دارد؟ پاسخ دادن به آن سخت است.

سلاح‌های هسته‌ای معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند: سلاح‌های استراتژیک – موشک‌هایی با برد بلندتر که می‌توانند از اقیانوس‌ها عبور کنند و ابرقدرت‌های رقیب را تهدید کنند – و سلاح‌های تاکتیکی، آنهایی که ظرفیت محدودتری دارند و احتمالاً می‌توانند عملکرد محدودتری داشته باشند.

این تعداد تسلیحات استراتژیک بین تسلیحات مستقر در موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM)، موشک‌های بالستیک زیردریایی (SLBM) و آن‌هایی که از بمب‌افکن پرتاب می‌شوند تقسیم می‌شود.

آژانس‌های مختلف برآوردهای متفاوتی از تعداد تسلیحات روسیه دارند. رقمی که آنها روی آن توافق کرده‌اند بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سلاح تاکتیکی است.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

پست بعدی

دستور رئیس کل سازمان نظام پزشکی برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان جامعه پزشکی

ش اکتبر 29 , 2022
ایسنا نوشت : رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای از معاونت انتظامی این سازمان به عنوان مسئول کمیته پیگیری، خواستار ارایه گزارش از وضعیت بازداشت شدگان جامعه پزشکی و پیگیری آزادی آنها شد. بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000