بیانیه ازبکستان؛ ادعای مونتاژ پهپادهای ایرانی نادرست است

اعتمادآنلاین|

وزارت امورخارجه ازبکستان با انتشار بیانیه‌ای به ادعای رسانه‌های اوکراینی مبنی بر اینکه پهپادهای ایرانی در خاک ازبکستان مونتاژ می‌شوند، واکنش نشان داد و آن را نادرست خواند.

به گزارش ایسنا، بنابر گزارش پایگاه خبری آذِر بایکان، وزارت امورخارجه ازبکستان در ادامه از مقامات رسمی اوکراین درخواست کرد تا از انتشار اتهامات بی‌اساس در رسانه های این کشور که می‌تواند به روابط دوجانبه آسیب بزند، جلوگیری کنند.

وزارت امورخارجه ازبکستان همچنین در بیانیه خود آورده است: ما اعلام می‌کنیم که جمهوری ازبکستان در زمینه نظامی-فنی با جمهوری اسلامی ایران همکاری ندارد و تجهیزات نظامی ایران را در خاک خود مونتاژ نمی‌کند.

پیش از این در یک مصاحبه ویدئویی دیمیتری گوردون، روزنامه نگار اوکراینی با لئونید نوزلین، تاجر روسی- اسرائیلی، اطلاعاتی ادعایی مبنی بر راه‌اندازی تولید پهپادهای نظامی ایرانی در ازبکستان ارائه کرده بود.

کشورهای غربی و اوکراین ایران را متهم می‌کنند که پهپادهای نظامی را به فدراسیون روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین می‌فرستد اما روسیه و ایران به‌طور قوی این اتهامات را رد می‌کنند.

اتحادیه اروپا نیز با تکیه بر این اتهامات اثبات نشده در ۲۰ اکتبر، صنایع هوایی شاهد در ایران را که پهپادهای شاهد را تولید می‌کند، در فهرست تحریم ها قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

طرح «راه‌اندازی روستای گردشگری» موجب روستاخواری شده است

ش اکتبر 29 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از طرح «راه‌اندازی روستای گردشگری» انتقاد کرده و آن موجب «روستاخواری» به جای روستاگردی دانسته است. به گزارش دنیای‌ اقتصاد، طرح «راه‌اندازی روستای گردشگری» به دلیل عدم توجه به مقابله با روستاخواری در واقع نوعی اقدام فرعی در حوزه توسعه گردشگری روستایی یا همان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000