سوریه عضو اساسی اتحادیه عرب است/ از موضع دمشق حمایت می کنیم

اعتمادآنلاین|

«صالح قوجیل» رئیس مجلس امت الجزایر امروز پنجشنبه در دیدار «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در الجزیره ضمن بررسی روابط دوجانبه گفت: سوریه از اعضای بنیانگذار و اساسی در اتحادیه عرب است و نقشی محوری در فعالیت مشترک اعراب بازی می کند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، وی افزود: الجزائر از طریق دیپلماسی پارلمانی از موضع سوریه در عرصه های مختلف عربی و بین المللی حمایت می کند.

قوجیل همچنین از پایداری ملت و مسئولان سوریه در برابر تروریسم و توطئه ها علیه این کشور ستایش و بر مخالفت الجزیره با دخالت در امور داخلی کشورها تاکید کرد.

المقداد نیز به نوبه خود بر اهمیت نقش پارلمان ها در دفاع از حقوق ملت هایی که از اشغالگری و انواع تروریسم – از جمله تروریسم اقتصادی ناشی از اقدامات یکجانبه آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن علیه ملت سوریه- رنج می برند، تاکید کرد.

دوطرف در این دیدار همچنین بر لزوم تداوم تقویت روابط پارلمانی سوریه و الجزایر تاکید کردند.

پیش از این «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر تاکید کرده بود که کشورش برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاش می کند و امیدوار است که سوریه هرچه زودتر کرسی خود را در این اتحادیه بازیابد.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز اعلام کرده بود که کشورهای عربی مایل هستند سوریه به اتحادیه بازگردد و در صورت توافق این کشورها، سوریه در نشست آینده سران، به اتحادیه بازخواهد گشت.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه پیش از این تاکید کرده بود که تصمیم اخراج سوریه از اتحادیه عرب با اجماع صورت نگرفت و برخی کشورها تحت تاثیر برخی شرایط اقدام به این کار کردند.

قرار است روزهای اول و دوم نوامبر آینده سران عرب در الجزایر گرد هم آیند.

اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ چند ماه پس از آغاز بحران سوریه، عضویت این کشور را تعلیق کرد.

پست بعدی

امارات فرودگاه کابل را راه اندازی می‌کند

پ جولای 7 , 2022
اعتمادآنلاین| این منابع آگاه از مذاکرات صورت گرفته به رویترز گفتند که طالبان و امارات متحده عربی قرار است به توافقی دست یابند تا ابوظبی فرودگاه کابل و چندین فرودگاه دیگر در افغانستان را راه اندازی کند. به گزارش ایرنا، طبق گفته منابع آگاه، این توافق در عرض چند هفته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000