طرح «راه‌اندازی روستای گردشگری» موجب روستاخواری شده است

اعتمادآنلاین|

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از طرح «راه‌اندازی روستای گردشگری» انتقاد کرده و آن موجب «روستاخواری» به جای روستاگردی دانسته است.

به گزارش دنیای‌ اقتصاد، طرح «راه‌اندازی روستای گردشگری» به دلیل عدم توجه به مقابله با روستاخواری در واقع نوعی اقدام فرعی در حوزه توسعه گردشگری روستایی یا همان پاتک مشقی در این حوزه محسوب می‌شود به‌طوری که در صورت برطرف نشدن این خطای دید، عملا روستاگردی نیز شکل نخواهد گرفت.

چراغ سبز محلی به روستاخواری از طریق شیوع گسترده تغییر کاربری اراضی جنگلی و کشاورزی به خصوص در نواحی و روستاهای خوش و آب و هوا در اطراف پایتخت و استان‌های شمالی، از سال‌های گذشته تاکنون موجب رواج سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد و روستاخواری‌های گسترده برای ساخت و نگه‌داری ویلاهای شخصی شده است.

در کنار این چراغ سبز، به دلیل آنکه ویلاسازی و ویلاداری در این مناطق برای سرمایه‌گذاران غیربومی هیچ هزینه‌ای نداشته است، روستاخواری به‌شدت و به نفع ساخت‌وسازهای شخصی گسترش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد طرح توسعه گردشگری روستایی به شرطی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که ریشه روستاخواری خشکانده شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

شهرداری چقدر در سواستفاده سودجویان از ناآرامی‌ها برای ساخت‌وساز غیرمجاز مقصر است؟

ش اکتبر 29 , 2022
اعتمادآنلاین| رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از خیز سودجویان برای ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تهران با استفاده از فضای اعتراضات خبر داد و گفت: البته در این میان ممکن است کوتاهی هایی از سوی شهرداری مناطق صورت داده شده باشند که در کمیسیون شهرسازی در حال ریشه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000