سایه نحس طائف بر سر صحنه سیاسی لبنان

اعتمادآنلاین|

سید عماد حسینی- پارلمان لبنان برای چهارمین بار پیاپی از انتخاب رئیس‌جمهور این کشور باز ماند، آن هم در حالی که لبنان برای ماه‌های متوالی اقتصاد ویران‌شده‌اش را با کابینه پبشبرد امور پیش می‌برد.

اینکه اعضای مجلس لبنان برای چندمین بار قادر به توافق بر سر انتخاب رئیس‌جمهور نباشند به امری عادی در این کشور تبدیل شده، به نحوی که برخی تحلیلگران در واکنش به این موضوع می‌گویند اگر این انتخاب صورت بگیرد، باید تعجب کرد.

لبنان

سال‌هاست سازوکاری که تصور می‌شد به عنوان منجی لبنان آن را به محل امنی دور از طوفان‌های جنگ داخلی منتقل کرد، به‌تدریج این کشور را در زمینی دیگر گرفتار کرد تا ثابت شود آنچه سال‌ها پیش منطقه‌ای امن تلقی می‌شد باتلاق عمیقی است که لحظه به لحظه، لبنان و لبنانی‌ها را بیشتر به کام خود فرو می‌برد.

در سومین جلسه انتخاب رئیس‌جمهور ۵۵ رأی ممتنع، ۱۷ برگ لبنان جدید (غیرقابل قبول) و چهار برگ باطله به ثبت رسید؛ این یعنی روند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان در دور باطلی از گروکشی‌های بی‌پایان گرفتار شده است، دور باطلی که تصور نمی‌شود بدون وقوع یک معجزه سیاسی راهی برای خروج از آن باشد و باید منتظر دورهای بی‌نتیجه بیشتری در این راستا باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

تهدید اوکراین به استفاده از «بمب کثیف» علیه روسیه واقعی است

د اکتبر 24 , 2022
اعتمادآنلاین| دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) تهدید مقامات اوکراینی به استفاده از نوعی بمب رادیواکتیو علیه نیروهای روس را واقعی و تهدید جدی توصیف کرد. به گزارش فارس، پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت رژیم کی‌یف آشکارا تهدید کرده که از «بمب کثیف» استفاده می‌کند و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000