تهدید اوکراین به استفاده از «بمب کثیف» علیه روسیه واقعی است

اعتمادآنلاین|

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) تهدید مقامات اوکراینی به استفاده از نوعی بمب رادیواکتیو علیه نیروهای روس را واقعی و تهدید جدی توصیف کرد.

به گزارش فارس، پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت رژیم کی‌یف آشکارا تهدید کرده که از «بمب کثیف» استفاده می‌کند و وزارت دفاع روسیه نیز این اطلاعات را به غرب داد، حال می‌خواهند باور کنند یا خیر.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره تضویح داد: «واقعیت این است که بی‌اعتمادی آنها به اطلاعاتی که طرف روسی مخابره کرده است به این معنی نیست که تهدید استفاده از چنین بمبی وجود ندارد. تهدید آشکار است».

بمب کثیف، نوعی بمب یا موشک آلوده به مواد رادیواکتیو است که با استفاده از انفجار غیراتمی، محیط را به تشعشعات اتمی آلوده می‌کند.

شب گذشته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در تماس همتایان خود از آمریکا، فرانسه و ترکیه در مورد استفاده احتمالی کی‌یف از این نوع بمب رادیواکتیو علیه نیروهای روس و خاک این کشور قویاً ابراز نگرانی کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

بهانه ای بنام مهسا امینی

د اکتبر 24 , 2022
در عدم ارتباط میان آشوب های کنونی و مطالبات مردم، همین بس که باید گفت در شرایط کنونی بیش از همه، مردم در معرض آسیب جدی ناشی از اغتشاشات هستند؛ آیا پرچم ایران که به آتش کشیده شد، زن بارداری که به همراه فرزندش در قم به دلیل خشونت این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000