دولت نمی‌تواند حق استفاده از اینترنت را از مردم سلب کند

اعتمادآنلاین|

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود بر حق مردم بر استفاده از اینترنت آزاد تاکید کرد و به مسئولان تذکر داد با عملکرد صحیح و عدالت‌محور قلب مردم را تسخیر کنند نه با محدود کردن اینترنت.

به گزارش جمهوری اسلامی، دولت نمی‌تواند حق استفاده از اینترنت را از مردم سلب کند. در مورد مبحث محدود کردن اینترنت با این استدلال که عدم محدودیت آن موجب ضایعات اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود نیز نکات مهمی وجود دارند که با توجه به آنها نمی‌توان برای روا دانستن محدودسازی و فیلترینگ مجوزی قائل شد.

مهم‌ترین نکته در این زمینه این است که حکمرانان باید با عملکرد صحیح و عدالت ‌محور خود، قلوب مردم را تسخیر کنند که اگر چنین کنند، مردم همراهی با آنها را بر هر چیز دیگری ترجیح خواهند داد. اخلاق مردم با اخلاقی عمل کردن حکمرانان درست می‌شود، فکر سیاسی مردم با پرهیز کردن حکمرانان از سیاست ‌بازی و پای‌ بندی آنها به سیاست اعتدالی و آزادمنشانه درست می‌شود و پیروی مردم از قانون با عدالت ‌محوری حکمرانان و فاصله نگرفتن آنان از قانون درست می‌شود. اگر حکمرانان عادلانه و صادقانه و آزاداندیشانه عمل کنند، قطعاً مردم به عنوان پشتوانه قدرتمند حکمرانان با کسانی که بخواهند اخلاق و امنیت و هنجارهای جامعه را مخدوش کنند مقابله خواهند کرد بطوری که هیچ نیازی به ورود دولت و حاکمیت به این عرصه‌ها نباشد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس شد

د اکتبر 24 , 2022
اعتمادآنلاین| ریشی سوناک ۴۲ ساله، نوه مهاجران هندی‌الاصل به عنوان نخستین غیر سفیدپوست، اداره دولت انگلیس را بر عهده گرفت. پنی موردانت تنها رقیب ریشی سوناک پس از شکست در کسب آرای لازم از رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری انگلیس انصراف داد و به این ترتیب سوناک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000