ادعای عجیب روزنامه ارگان دولت درباره علت «برانداز شدن ایرانیان مقیم کانادا»

ادعای عجیب روزنامه ارگان دولت درباره علت «برانداز شدن ایرانیان مقیم کانادا»

روزنامه ایران نوشت: براندازشدن برخی از ایرانیان حاضر در کانادا ریشه‌های اقتصادی دارد و علت آن را باید در کاهش درآمدهای بادآورده آنان دانست که در سال‌های گذشته از ایران تأمین و در کانادا هزینه می‌شد.

بررسی‌های یک ایرانی مقیم کانادا نشان می‌دهد براندازشدن برخی از ایرانیان حاضر در کانادا ریشه‌های اقتصادی دارد و علت آن را باید در کاهش درآمدهای بادآورده آنان دانست که در سال‌های گذشته از ایران تأمین و در کانادا هزینه می‌شد. مطابق بررسی‌های هابیل ایرانفر، تا پیش از آغاز تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران در دولت ترامپ، طیفی از ایرانیان حاضر در کانادا اصلاً در این کشور کار نمی‌کردند و هزینه‌های زندگی لاکچری خود را از طریق سود سپرده‌های خود در بانک‌های ایران تأمین می‌کردند.

به این ترتیب که به‌عنوان مثال، فرد حدود یک میلیارد تومان را در بانک‌های ایران سپرده‌گذاری می‌کرد و هر ماه، سود ۱۵ میلیون تومانی خود را، با احتساب هر دلار کانادا ۲ هزار تومان، به ۶ تا ۷ هزار تبدیل و با انتقال این پول به کانادا در این کشور زندگی می‌کرد. اما با آغاز تحریم‌های دوره ترامپ، ارزش دلار کانادا به ۱۷هزار و بعد ۲۵ هزار تومان رسید و این باعث شد که آن درآمد ۶ تا ۷ هزار دلاری از سود سپرده، بشدت کاهش یابد. این امر در کنار افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور به‌دلیل مشکلات اقتصادی، باعث شد که برخی از ایرانیان مقیم این کشور دچار مشکلات جدی شده و حتی ناچار شوند واقعاً کار کنند.

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

پست بعدی

عکس | سلاح ویرانگر چین برای از کار انداختن استارلینک

ش اکتبر 22 , 2022
چین در یک محیط شبیه‌سازی شده برای از بین بردن ماهواره‌ها از سلاح هسته‌ای استفاده کرد، آیا ایلان ماسک باید نگران باشد؟ سحر استاد رحیمی- خبرآنلاین، دانشمندان چینی پس از برگزاری مانور در محیط مجازی شبیه‌سازی شده به این نتیجه رسیدند که انفجار هسته‌ای در مدارهای نزدیک به زمین می‌توان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000