بدهی‌ بنیاد شهید به بیمه دی و مشکل تامین دارو خانواده شهدا و جانبازان

اعتمادآنلاین|

حسینعلی شهریاری ،رییس کمیسیون بهداشت و درمان کشور، با انتقاد از اینکه کمبودهای دارویی همچنان ادامه دارد و رفع نشده است، گفت: بارها در جلسات ستاد مبارزه با کرونا این موضوع را مطرح و یادآوری کردم اما علیرغم تمامی پیگیری ها و برگزاری جلسات توسط کمیسیون بهداشت و اینجانب در اغلب استان‌ها با کمبود جدی دارو مواجه هستیم.

به گزارش خانه ملت، مهم‌ترین بخش‌های گفت‌و‌گوی رییس کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم را در ادامه می‌خوانید:

*در حال حاضر کودکان و افراد مسن در معرض آنفلوآنزا و سرماخوردگی قرار دارند و این بیماری‌ها در حال افزایش است اما با کمبود آنتی‌بیوتیک به ویژه برای کودکان در ۳۰ استان کشور روبرو هستیم.

* قوانین بانکی و گمرکی، شرکت‌های بیمه‌ای، کمبود مواد اولیه، طلب شرکت‌های تولید دارو افزایش هزینه حمل و نقل و تعرفه های بازرگانی از جمله دلایل مؤثر کمبودهای دارویی و سرم است.

* ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید داروی کشور در اختیار شرکت‌ها و بنگاه‌های شبه دولتی است، نمایندگان مجلس تحت فشارهای شدید قرار دارند و مردم برای کمبودهای دارویی به ما مراجعه می کنند و وظیفه ما هم پیگیری و تذکر و اعلام خطر است زیرا مجلس به تنهایی تصمیم گیرنده نیست.

حسینعلی+شهریاری

*رئیس‌جمهور بارها خطاب به مسئولان مربوطه تأکید کردند که قیمت دارو نباید افزایش یابد و کمبودهای دارویی و سرم باید رفع شود اما متأسفانه تاکنون در این رابطه اقدامی انجام نشده‌ است؛ مردم با کمبود دارو مواجه هستند چه کسی باید پاسخگوی آنها باشد.

*با دستورهای کاغذی این مشکل حل نمی‌شود و اگر در این‌ رابطه تدبیر و فکر عاجلی نشود افزایش نارضایتی‌ها را به‌ دنبال دارد و مشکل کمبود دارو نباید به مشکلات فعلی کشور افزوده شود.

*متأسفانه خانواده شهدا و جانبازان نیز به‌ علت بدهی‌های بنیاد شهید به بیمه دی با مشکل تامین دارو مواجه هستند در حالی‌ که مجلس برای این مهم بودجه پیش‌بینی کرده‌ است و به‌ نظر می‌رسد گوش شنوایی برای شنیدن این مشکلات وجود ندارد؛ درست است علت بخشی از مشکلات کشور دشمن خارجی است اما نباید چشممان را بر واقعیت‌ها ببندیم و اقدامی برای رفع مشکلات انجام ندهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای مسائل دارو و درمان کشور باید قرارگاه عملیاتی تشکیل شود و نباید جزیره ای عمل کرد، تصریح کرد: در تابستان و بهار سال جاری در مورد کمبود دارو تذکر دادیم و تأکید کردیم که نباید اجازه داد این کمبودها به فصول پاییز و زمستان برسد اما متاسفانه توجهی نشد البته وزارت بهداشت هم به‌ تنهایی قادر به حل مشکل کمبود دارو نیست و دولت، بانک مرکزی، گمرک و مجلس باید همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند؛ انتظار می‌رود رئیس‌ جمهور هرچه سریع‌تر دستور تشکیل قرارگاه را بدهد تا مشکلات حوزه دارو و درمان برطرف شود./

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

زنان وزنه‌بردار ایران به دیدار وزیر ورزش رفتند

ش اکتبر 22 , 2022
اعتمادآنلاین| حمید سجادی در این دیدار با ابراز خوشحالی از افتخارآفرینی زنان ورزشکار در میادین بین‌المللی اظهار داشت: آینده ورزش ایران در دست شما بانوان ورزشکار است. ما تعداد زیادی بانوان ورزشکار داریم و این سعادت را داشتیم که امروز در خدمت چند نفر از این افتخارآفرینان باشیم. به گزارش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000