بیش از دو هزار میلیارد تومان از پول بیت‌المال خرج روبیکا شد آن هم برای هیچ

اعتمادآنلاین|

نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیک با اشاره به هزینه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای روبیکا گفت: «دو سال پیش یک آقایی که در روبیکا مسئولیت داشت، گفت ۲۵۰۰ میلیارد تومان پول آنجا خرج کردیم. از نظر ما دستاوردش صفر بود. گفتیم که الان چه دستاوردی داشتی؟ گفت تجربه خوبی بود داشتیم قلق گیری می‌کردیم! الان شنیده می‌شود دوباره قرار است ۲۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا هزینه کنند. رقمی که از کل سرمایه‌گذاری اکوسیستم استارتاپی ایران بیشتر بود

به گزارش دیجیاتو، قاضی باور دارد این رقم ها در جای اشتباهی سرمایه‌گذاری می‌شود: «نکته این است که شبکه اجتماعی فقط از جنس سرور و پلتفرم و نرم‌افزار نیست. از جنس اعتماد هم هست. یعنی سوخت اصلی آن اعتماد است.»

به عقیده رئیس انجمن تجارت الکترونیک تصمیمات حال از جنس امنیتی است نه اقتصادی، هرچند تاکید دارد این تصمیمات حتی به امنیت هم در دراز مدت آسیب خواهد زد.

میرزاپور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در این جلسه در پاسخ به نقدهای فعالان اکوسیستم گفت:«ما متوجه هستیم که در کمیسیون تنظیم مقررات اگر بخش خصوصی نتواند فعالیت کنند، رگولاتوری معنایی ندارد. پلتفرم‌های داخلی نیز برای فعالیت دچار قوانین سختی هستند. اما کشور از این مرحله عبور کرده‌ است که دولت تمامی کارها را انجام دهد.»

میرزاپور توضیح داد:«توسعه اقتصادی پایه امنیت است و امنیت بدون توسعه اقتصادی پایدار نیست. بسته سیاست یکپارچه نیاز است. از نگاه بخش خصوصی باید تکلیف پیام‌رسان‌ها بومی مشخص شود. ایا اصلا بخش خصوصی می‌خواهد که دولت برای پلتفرم‌های داخلی هزینه کند یا نه.»

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره توسعه اقتصاد دیجیتال ابراز نگرانی کرد و گفت:«امیداوریم که سرنوشت اقتصاد دیجیتال ما به سرنوشت صنعت خودروسازی ما دچار نشود.»

میرزاپور در پایان سخن خود افزود: «وزیر ارتباطات جلسات فراوانی با حوزه‌های مربوطه برای حل مسائل امروز و آسیب‌های که کسب‌وکارها در این مدت دیده‌اند، انجام داده‌‌اند. امیدواریم که این جلسات به نتیجه مثبتی برسد. اکنون اکثریت می‌دانند که با سیستم دستوری و قهری در اقتصاد دیجیتال راه به جایی نمی‌بریم، اما صداهای بخش خصوصی بعضا یکپارچه نیست.»

آیا این خبر مفید بود؟ 3 2

نتیجه بر اساس 3 رای موافق و 2 رای مخالف

پست بعدی

مشکل پاسپورت همایون شجریان برطرف شد؟

س اکتبر 11 , 2022
ایسنا نوشت: مشکل پاسپورت همایون شجریان که پیشتر اعلام شده بود از سوی مراجع ذی صلاح توقیف شده، برطرف شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000