یک کشته در پی حمله نظامیان آمریکا به روستایی در سوریه

اعتمادآنلاین|

تلویزیون رسمی سوریه امروز (پنج‌شنبه) از کشته‌شدن یک فرد سوری در جریان عملیات هلی‌برن نیروهای اشغالگر آمریکایی در روستایی واقع در حومه شهر قامشلی خبر داد.

​به گزارش فارس، طبق این گزارش، نیروهای اشغالگر آمریکا نیمه شب گذشته با بالگرد وارد روستای «ملوک سرای» در ۱۷ کیلومتری جنوب شهر قامشلی که تحت کنترل دولت سوریه است، شده و سپس با بلندگو از اهالی روستا خواستند تا به خانه‌هایشان رفته و چراغ‌ها را خاموش کنند.

آن طور که منابع محلی می‌گویند، آمریکایی‌ها به دنبال فردی به نام «راکان ابوحایل» بودند که در یکی از خانه‌های روستا مخفی شده بود. در این عملیات این فرد کشته‌شده و اعضای خانواده‌ای که وی را پناه داده بودند و تعداد دیگری از ساکنان روستا نیز دستگیر شدند. عملیات در ساعت چهار صبح پایان یافته است.

شبکه المیادین در این خصوص نوشته است که حدود ۵۰ نظامی آمریکایی در این عملیات هلی‌برن مشارکت داشته و وارد روستا شده‌اند. این اولین بار است که نظامیان آمریکایی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه دست به عملیات می‌زنند.

اشغالگران آمریکایی در شمال شرق سوریه به طور عمده در مناطقی فعالیت دارند که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «SDF» است. آمریکا پایگاه دیگری نیز به نام التنف در جنوب شرق سوریه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

زلزله خوی؛ افزایش مصدومان/ ۴۲ پس‌لرزه تا صبح امروز

پ اکتبر 6 , 2022
ایسنا نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در خوی آذربایجان غربی گفت: یک نفر در پی ریزش آوار و هزار و ۱۲۶ مصدومان به دلیل ترسی و فرار از زمین‌لرزه دچار مصدومیت شدند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000