آسیب‌شناسی نماینده مجلس از اعتراضات اخیر؛ اعتراضات کف خیابان مزاحم اصناف و کسبه است!

اعتمادآنلاین|

سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر در مجلس با آسیب شناسی اعتراضات اخیر که به آشوب و اغتشاش کشیده شده است، گفت: باید دستگاههای فرهنگی و سیاسی آگاه باشند که در هر جامعه ای در حوزه صنفی و سیاسی اعتراضاتی صورت می گیرد، این اتفاق در همه جای دنیا امری متدوال و نهادینه شده است، افراد از مراجع قانونی مجوز تجمع دریافت می کنند و دستگاه های اجرایی خود را موظف به پاسخگویی می دانند.

به گزارش خانه ملت، مهم‌ترین بخش‌های این گفت‌و‌گو را در ادامه می‌خوانید:

*در دوره دهم مجلس شورای اسلامی پیگیر تدوین و اصلاح قانونی برای برگزاری اعتراضات بودیم تا مردم برای بیان اعتراض خود مجوز دریافت و مکان مشخص برای تجمع داشته باشند. در حال حاضر اعتراضات کف خیابان برگزار می‌شود که مزاحم اصناف و کسبه می شود.

*تا زمانی که زمینه اعتراضات قانونی در کشور مهیا نشود، نباید انتظار داشته باشیم تجمعات به آشوب و اغتشاش کشیده نشود. اگر شاخص‌هایی چون فرهنگ‌سازی، نهادینه کردن، تعیین مکان خاص برای اعتراضات، کسب مجوز از مراجع ذی ربط مهیا نشود، حتما افرادی پیدا می شوند که از اعتراضات مردم سوء استفاده کنند و مسیر اعتراض را به اغتشاش تغییر دهند. دستگاه های اجرایی و تقنینی باید به کمک هم بیایند اصلاحاتی در قانون ایجاد کنند.

*اگر اصلاح قانون صورت بگیرد، مکان خاصی مدنظر بگیریم و کسی غیر از این مکان ها حق اعتراض نداشته باشند مشکل صدور مجوز هم رفع می شود، حتی نیروی انتظامی امنیت تجمعات را تامین می کند تا کسی به آنها تعرض نکند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

یاندکس روسی جایگزین قطعی دولت برای گوگل آمریکایی در ایران؟

د اکتبر 31 , 2022
حمله تند وزارت ارتباطات به گوگل پس از اعمال محدودیت برای روبیکا و همزمان فیلترینگ قابلیت هایی چون گوگل مپ و گوگل پلی و گوگل میت ، نشان از این دارد که وزارت ارتباطات در ادامه مسیر اعمال محدودیت برای نرم افزارهای پر کاربرد آمریکایی و اروپایی به گزینه گوگل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000