واکنش ترکیه به تصمیم آمریکا برای برداشتن ممنوعیت صادرات سلاح به قبرس

اعتمادآنلاین|

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نسبت به تصمیم آمریکا درباره برداشتن ممنوعیت صادرات سلاح به قبرس واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، به نقل از آناتولی، وزیر خارجه ترکیه، با توضیح اینکه تصمیم آمریکا مبنی بر رفع ممنوعیت صادرات سلاح به قبرس در جلسه شورای امنیت ملی ترکیه بررسی شده است، گفت:

*ترکیه مجبور به دفاع از حقوق قبرس ترک نشین است.

*اصلی‌ترین علت این تصمیم آمریکا آن است که قبرس از مهم‌ترین کشورهای جهان در پول‌شویی است. نباید تاوان آن اجازه دادن به قبرس یونانی نشین برای دست یابی به سلاح باشد.

*ترکیه به آمریکا در این باره هشدار داده و این تصمیم آمریکا به معنای فاصله گرفتن از سیاست توازن و جانبداری کامل از یونان است.

*صرف نظر از دست یابی قبرس یونانی نشین به سلاح، رکیه تدابیر لازم برای حمایت از قبرس ترک نشین را به عمل آورده و تدابیر بیشتری را پس از تصمیم اخیر آمریکا از حیث تسلیحاتی اتخاذ خواهد کرد. ما به گام ملموس در این زمینه روی خواهیم آورد. اگر شما خواهان تشدید تنش هستید ما هر اقدامی که در رویارویی آن لازم باشد انجام خواهیم داد و همه گامها و اقدامات لازم را به منظور حمایت از قبرس ترک نشین به عمل خواهیم آورد.

*وزارت دفاع ترکیه در حال ارزیابی اوضاع است. همه باید بدانند که ترکیه کشوری نیست که به تصمیمات دیگران تن دهد. یونان قانون بین المللی را از طریق تجهیز جزایر عاری از سلاح نقض می کند و ترکیه اقدام لازم را انجام خواهد داد. اگر یونان تصور می کند که حمایت خواهد شد، هیچکدام از طرفهایی که در حال حاضر آنرا تشویق به اقدامات تحریک آمیز می کنند در زمان حادثه در کنارش نخواهند ماند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

یک ایرانی در رقابت اسکار خارجی/عکس

ج سپتامبر 30 , 2022
ایسنا به نقل از اسکرین نوشت: جدیدترین ساخته «الخاندرو گونزالز ایناریو» به عنوان نماینده سینمای مکزیک در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000