ناتو در نزدیکی مرز روسیه رزمایش برگزار می‌کند

اعتمادآنلاین|

وزارت دفاع انگلیس امروز (شنبه) اعلام کرد که حدود ۱۵۰ نیروی هوایی سلطنتی و ارتش انگلیس (RAF)، به همراه نیروهای مسلح ایالات متحده و فنلاند برای رزمایشی آموزشی در فنلاند و نزدیکی مرز روسیه مستقر شده‌اند.

​به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در این خصوص گزارش کرده بود، رزمایش ناتو تحت عنوان «رزمایش روباه هوشیار» شامل بیش از ۷۵۰ نظامی از انگلیس، آمریکا و فنلاند می‌شوند که این هفته در «نینیسالو» در غرب فنلاند برای مشارکت در یک رزمایش با آمادگی بالای چهار روزه گردهم جمع می‌آیند.

«جمیز هیپی» وزیر مشاور نیروهای مسلح انگلیس گفته است که این رزمایش، «قدرت و قابلیت همکاری نیروهای مسلح ما با ایالات متحده و متحدان فنلاندی را نشان می‌دهد و تأکیدی بر تعهد ما به دفاع و امنیت منطقه دریای بالتیک است».

بر اساس این گزارش، رزمایش مذکور دو هفته پس از ان برگزار می‌شود که جنگنده نیروی ارتش سلطنتی انگلیس برای رزمایش مشترک در فنلاند و سوئد مستقر شد. پیش از این ناتو پروتکل الحاق فنلاند به رزمایش نظامی ائتلاف ناتو را امضا کرد و در حقیقت فرایند پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش انگلیس که بعنوان بخشی از پروژه موضع متحد در استونی مستقر شده است، با بالگردهای چینوک نیروی هوایی سلطنتی به فنلاند منتقل شد. این رزمایش شامل نظامیان، خودروهای جنگی و بالگردهایی از تیم رزمی یگان زرهی سوم آمریکا (یگان آهن) می‌شود.

«استفان بویل» کاردار دفاعی سفارتخانه انگلیس در فنلاند در این خصوص توضیح داد: «سربازان، ملوانان، نیروهای هوانوردان ما استقبال گرمی در چندماه گذشته در فنلاند دریافت کردند. رزمایش روباه هوشیار جدیدترین فعالیت در مجموعه تحولاتی است که در جریان است».

وی ادامه داد: «در حالیکه فنلاند به سمت عضویت کامل ناتو پیش می‌رود، ما به دنبال فرستادهای این چنینی هستیم تا اتحاد خود را با فنلاند نشان دهیم و و از یکدیگر بیاموزیم و توانمندی عملیات با یکدیگر را تقویت کنیم».

طبق گزارش روزنامه ایندیپندنت، فنلاند و سوئد پس از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) برای پیوستن به ناتو درخواست دادند و روسیه به شدت مخالف پیوستن این دو کشور به ائتلاف ناتو است و علیه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو تهدید کرده است. فنلاند و روسیه یکهزار و ۳۴۰ متر مرز مشترک دارند.

بنا بر گفته وزارت دفاع انگلیس، رزمایش‌ها در فنلاند با هدف تقویت اتحاد بین نیروهای هوایی و زمینی و همچنین قابلیت عملیات و همکاری بین کشورهای شریک است. وزارت دفاع انگلیس تأکید کرده است که این رزمایش برای تضمین این مسئله مهم است که نیروهای ناتو می‌توانند به طور کارآمدی در عملیات ها و جنگ همکاری کنند.

کشورهای غربی پیش از آغاز جنگ روسیه، با اقدامات تحریک‌آمیز در مرز روسیه، خشم مسکو را برانگیخته بودند و پس از آغاز جنگ اوکراین در پنجم فروردین ماه نیز با اقدامات تحریک‌آمیز از جمله عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین به آتش درگیری‌ها در کی‌یف دامن زدند.

رزمایش فوق در حالی برگزار می‌شود که مقام‌های مسکو بارها هشدار داده‌اند که هرگونه اقدام تحریک‌آمیز ناتو و شرکای این کشور در نزدیکی مرز روسیه را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

پست بعدی

روسیه خواستار پرداخت پول «ال‌ان‌جی» از طریق یک بانک روسی شد

ش جولای 30 , 2022
اعتمادآنلاین| اویل پرایس به نقل از منابع آگاه نوشت، شرکت سرمایه‌گذاری انرژی ساخالین روسیه از خریداران گاز طبیعی مایع خود می خواهد تا پول آن را از طریق شعبه مسکو یک بانک بین‌المللی پرداخت کنند. ​به گزارش فارس، این منبع آگاه افزود، این شرکت روسی همچنین در حال مذاکره برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000