قیمت مریم گلی خشک جنگلی تهران

رزماری هم مانند مریم گلی می باشد و تقریبا هر دو به یک اندازه و به طور مساوی خاصیت دارند که در علم سنتی به این دو گیاه خواهر می گویند که در هر منطقه و با هر نوع آب و هوایی می روید و بیشتر در شهرهای کرمانشاه، سمنان و حتی تهران وجود دارد که مردم بعد از اینکه آن را به مقدار زیادی چیدند و آن را خشک کردند و به شکل پودر شده در می آورند و به دست عطاریها می رسانند تا آن را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رسانند.

بیشتر سن این گیاهان دارویی چند ساله می باشد که عمر خیلی کمی دارند و باید زمانی که کامل می روید آن را بچینید قیمت مریم گلی خشک نسبت به اندازه ی آن که خریداری می کنید متفاوت است و بنا به اندازه و میزان آن قیمت گذاری می شود.

خاصیت مریم گلی بسیار زیاد است که همه ی پزشکان طب سنتی از آن به عنوان یک درمانگر فوق العاده یاد می کنند و همیشه مردم را ترغیب به مصرف و استفاده از این کل بینظیر می نمایند که حتی در قدیم الایام این ضرب المثل خیلی رایج بوده است که چرا باید بمیرید زمانی که گیاه به این خوبی وجود دارد و می توانید از آن استفاده کنید و کسانی که از آن استفاده نمی کنند بزرگترین اشتباه را مرتکب می شوند.

مریم گلی خشک جنگلی

برترین ویژگی این گیاه خاصیت روانگردان بودن به صورت طبیعی است که قابلیت تسکین دهنده، آرامش بخش و کنترل کننده سیستم عصبی داشته و اینها به دلیل وجود نوعی ماده فعال به نام سالوینورین آ می باشد که از خاصیت این ماده در تهیه بسیاری از داروهای عصبی و مسکنها استفاده می شود. ترکیبات استروژنی این گیاه به همراه گروهی از فنولها سبب کاهش تعرق، التهاب، گر گرفتگی و انقباضهای عضلانی در زمان یائسگی و سایر حالتها می شود.

در اکثر گونه های گیاهی ساقه های مریم گلی خشک جنگلی به رنگ سبز تیره بوده و با کرکهای نازک و زیادی پوشیده شده که همین کرکها سبب دیده شدن ساقه به رنگ خاکستری می شوند؛ البته مریم گلی خشک جنگلی ساقه ای قهوه ای داشته و با طول عمر بیشتر و خشک شدن گیاه به صورت چوبی در می آید.

گلهای ریز و رنگی این گیاه که به صورت دسته ای روی شاخه های ظریف ساقه قرار دارند در رنگ آبی، سفید، صورتی و بنفش دیده می شوند.

جالب است بدانید که مریم گلی از گیاهان انحصاری در ایران بوده و در فصل بهار و در بین دره ها و صخره ها گل می دهد و بیشترین تراکم را در منطقه فارس به خود اختصاص داده است.

مریم گلی خشک تهران

مریم گلی از جمله گیاهان دارویی است که تسکین دهنده درد گلو بوده و خواص ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی دارد و از این جهت در تسکین گلودرد به اندازه ی داروهای موجود در بازار موثر است. مریم گلی در افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش بسیار مهمی دارد. از ترکیب عسل گون و جوشانده ی این گیاه برای بهبود زخمهای ساق استفاده شده و می توانید  پارچه ای را در دم کرده ی این ترکیب وارد کرده و زخم را با آن بپوشانید. این گیاه به هضم غذا و گوارش کمک بسیاری کرده و ضد تشنج است.

متخصصان طب سنتی همواره خواص بی شماری برای گیاهان دارویی عنوان کرده‌ اند مریم گلی خشک تهران و سایر شهرها یکی از این گیاهان پرخاصیت است و حتی دانشمندان آن را یکی از گیاهان ضد پیری می‌ دانند.

در انگلستان این گیاه در رسته گیاهانی چون آویشن کوهی، رزماری و جعفری قرار گرفته و در آشپزی ملل مختلف به کرات از آن استفاده می شود.

این گیاه همچنین به عنوان یک گیاه زینتی کاربرد داشته و در طراحی فضاهای سبز از آن استفاده می شود.

از دیگر خواص مریم گلی، خواص دارویی بی شمار آن است.

گلو درد یک بیماری بسیار شایع در فصل سرما است که در اثر عوامل گوناگونی چون وجود آلاینده‌ های داخل هوا، باکتری، ویروس و استفاده از موادی چون الکل یا تنباکو به وجود می آید.

از دیگر خواص این ماده می توان به کمک به کاهش میزان قند خون موثر بوده و قاعده آور است.

پست بعدی

حزب‌الله برای هرگونه اقدام غافلگیرانه اسرائیل آماده است

ی آگوست 21 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، ارتش رژیم اشغالگر طی چند روز گذشته روند فعالیت‌های نظامی و امنیتی را در منطقه شمالی و با تمرکز بر ساحل لبنان از مرزها تا مناطق دور در شمال فلسطین اشغالی افزایش داده است. به گزارش ایسنا، این روزنامه نزدیک به حزب‌الله نوشت، با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000