حزب‌الله برای هرگونه اقدام غافلگیرانه اسرائیل آماده است

اعتمادآنلاین|

روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، ارتش رژیم اشغالگر طی چند روز گذشته روند فعالیت‌های نظامی و امنیتی را در منطقه شمالی و با تمرکز بر ساحل لبنان از مرزها تا مناطق دور در شمال فلسطین اشغالی افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نزدیک به حزب‌الله نوشت، با اینکه به نظر می‌رسد این فعالیت‌ها تنها اقداماتی پیشگیرانه هستند اما مقاومت نیز اقداماتی را برای مقابله با هر گونه اقدام ناگهانی در صورتی که دشمن تصمیم به اقدامی غافلگیرانه گرفت، آغاز کرده است.

الاخبار در ادامه نوشت، این اقدامات پس از آن آغاز شدند که فرماندهان نظامی و امنیتی اسرائیل دو روز قبل مدعی شدند، در صورتی که ثابت شود حزب‌الله فعالیت‌هایی را در راستای آغاز حمله به زیرساخت‌های گازی در دریا آغاز کرده، برای حملاتی پیش‌دستانه علیه آن آماده هستند.

همچنین این روزنامه فاش کرد، هشدار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نسبت به تاخیر آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی پس از آن بود که هوکشتاین تصمیم گرفت سفرش را به تعویق بیندازد.

نصرالله بار دیگر بر معادله آرامش و یا تنش تاکید کرد و گفت: استخراج نفت، پرونده میدان کاریش و تعیین مرزهای دریایی به هیچ وجه هیچ ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارند و اگر به لبنان آنچه می‌خواهد، داده شود، ما راه آرامش را در پیش می‌گیریم اما اگر حقوقی را که می‌خواهد، به دست نیاورد، ما راه تنش را در پیش می‌گیریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: چشم‌ها باید سوی کاریش، مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی و میانجی آمریکایی باشد که تا الآن در حال اتلاف وقت بوده و وقت برایش بسیار تنگ است.

طبق گزارش الاخبار لبنان، هوکشتاین سفر خود به فلسطین اشغالی را به تاریخ دیگری موکول کرد که به گفته برخی منابع آگاه ۲۸ اوت جاری (ششم شهریور) انجام خواهد شد و قرار است در این سفر با مسؤولان اسرائیلی درباره پرونده میدان کاریش گفتگو کرده و سپس به آمریکا بازگردد و مستقیم به لبنان نرود.

این روزنامه در ادامه نوشت، چند روز قبل فاش شد که هوکشتاین در حال گذراندن تعطیلات خود در یونان است که اینگونه نشان داد او اهمیتی برای قرارهای کاری خود قائل نیست.

همچنین الاخبار نوشت، در حال حاضر صحبت‌هایی درباره سفر احتمالی رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل به واشنگتن طی روزهای آینده برای بررسی این مساله و چند موضوع دیگر وجود دارد.

پست بعدی

تصور نکنیم فردای امضای توافق همه‌چیز ارزان می‌شود/باید از آمریکا تضمین‌ بگیریم تا در آینده نتواند گربه‌رقصانی کند

ی آگوست 21 , 2022
اعتمادآنلاین| احتمال احیای برجام و امضای توافق نهایی بیش از هر زمانی است و احیانا در همین مدت پیش رو توافق امضا و تحریم‌ها رفع شود اما انتظارات مردم باید از احیای برجام تا چه باشد؟ به گزارش نامه نیوز، حسین ابراهیمی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000