خرید پارچه فیلتراسیون پلی استر

پارچه یکی از مهم ترین مواد برای ساخت فیلترها می باشد که هم در فیلتراسیون هوا و هم در فیلتراسیون مایعات کاربرد دارد و مهم ترین پارچه هایی هم که در ساخت فیلترها مورد استفاده قرار می گیرند از نوع الیاف پلی پروپیلن و پلی استر هستند بنابراین در خرید فیلترهای پارچه ای توجه به جنس و نوع آن بسیار مهم است.

از انواع دیگر پارچه های فیلتراسیون می توان به پارچه های از جنس پارچه کتان اشاره کرد که نسبتا قیمت کمتر و به صرفه تری دارند اما در مقایسه با دیگر پارچه ها، کارایی زیادی ندارند.

در بخشهای قبلی در مورد انواع مختلف پارچه های فیلتراسیون و کاربردهای آنها بحث شد اما نکته مهم برای خرید پارچه فیلتراسیون توجه به کیفیت و استاندارد بودن آن می باشد.

همان طور که گفته شد پارچه های فیلتراسیون بر اساس نوع بافت به انواع بافته و بی بافت تقسیم می شوند که پارچه های بافته شده دارای فضاهای خالی بسیاری در بین تار و پودهای آن است که این امکان را به وجود می آورد که ذرات غبار از آن عبور کنند و ساده ترین نوع بافت هم طرح تافته یا ساده می باشد که به ندرت در فیلتراسیون مورد استفاده قرار می گیرد و استقبال کمتری هم از آن می شود.

در انواع فیلترهای بی بافت الیافی که بدنه فیلتر را تشکیل می دهند به صورت بی شکل و تصادفی در کنار هم قرار گرفته اند که دارای تخلخل زیادی هستند و بنابراین دارای کارایی بالاتری جهت فیلتراسیون هستند.

مهم ترین ویژگی فیلترهای بی بافت خاصیت ضد سایشی آن است که باعث افزایش طول عمر آن می شود و عمل فیلتراسیون و غبار گیری در خارجی ترین قسمت پارچه صورت می گیرد.

بنابراین با این تعاریف می توان بر حسب نیاز و با توجه به استفاده های خاصی که در هر زمینه می شود فیلترهای مناسب را خریداری کرد.

پارچه فیلتراسیون تهران

پارچه فیلتراسیون تهران نمونه ای عالی و با کیفیت از انواع این محصولات است که دارای تنوع بسیار بالا در تولید می باشد، لذا هیچ متقاضی وجود ندارد که با دیدن و رویت انواع این محصولات دست خالی از بازار برگردد.

تولید کننده تهرانی انواع پارچه مخصوص فیلتر را به صورت پارچه های بافت دار و یا پارچه های بدون بافت و مصنوعی در انواع ضخامت تولید نموده و هر مصرف کننده به نسبت نوع مصرف خود می تواند از نمونه های این پارچه های درجه یک استفاده نماید.

نياز و تقاضای بسیار بالا و زیاد به انواع پارچه فیلتراسیون تهران و ژاکارد ساده در بازار سبب شده است تا بسیاری از تولید کنندگان بر تولید این نوع پارچه متمرکز شوند.

معمولا پارچه های دارای بافت به دلیل این که دارای منافذ و روزنه هایی هر چند ریز، در هوای آلوده و به سرعت با غبارهای دانه ریز منافذ باز خود را از دست می دهند و دیگر قابل استفاده برای فیلتر نیستند.

البته بسیاری از این نمونه ها قابل بازیافت هستند و بسیاری نمونه های دیگر را تنها برای یکبار می توان استفاده نمود و با پر شدن منافذ پارچه باید دور انداخته و از پارچه ای جدید استفاده نمایند.

بنابراین تمام متقاضیان بسته به میزان و نوع آلوده کننده هایی که در محیطهای کاری دارند می توانند از نمونه های متفاوت پارچه و با توجه به نیاز خود استفاده نمایند.

پارچه فیلتراسیون پلی استر

شاید شما هم با شنیدن نام پارچه فیلتراسیون پلی استر به فکر بیفتید که این چه نوع پارچه ای است و چه کاربردی دارد ؟ در واقع این پارچه همان طور که از نامش پیداست نقش فیلتر کردن و جداسازی ذرات گوناگون را دارد که بیشتر از آن در صنایع مواد شیمیایی، غذایی، دارویی، متالوژی، سانتریفیوژ، جهت غبارزدایی از محیط کار، کارخانه های فولاد، صنایع چوب، کارخانه های ریخته گری و غیره استفاده می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده پارچه فیلتراسیون پلی استر نسبت به بقیه پارچه ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد به همین جهت در دسته پر کاربردترین انواع پارچه در صنایع مختلف قرار گرفته است، این پارچه در صنایع بسته بندی نقش غبارزدایی را بر عهده دارد هم چنین به عنوان تصفیه گر خنک کننده کلینکر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کیسه های فیلتر هوایی که از پارچه پلی استر تولید می شوند می تواند فشار دمایی تا حدود ۱۳۰ درجه را تحمل کند ولی باید دقت نمود که از این مقدار بیشتر نشود چون دمای بالا باعث از بین رفتن الیاف پارچه و از دست دادن عملکرد آن می شود.

پارچه فیلتراسیون پلی استر از مواد مصنوعی ساخته شده که از مقاومت بالایی در برابر اسید، نشت آب، سایش و خوردگی برخوردار است از این رو عمر طولانی می کند و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است بهتر است بدانید در فرآیند تصفیه مایعات و محلولها، حتما باید از پارچه ای استفاده شود که بدون پرز دهی و با گرفتن غبارها و هم چنین مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی، عمل تصفیه را انجام دهد و در این خصوص انتخاب پارچه پلی استر بهترین گزینه است ناگفته نماند این پارچه را هر چه قدر بچرخانید، هیچ گونه تغییری در ساختار آن ایجاد نمی شود.

پست بعدی

ساترا، خود را ناظر و حامی رسانه های صوت و تصویر فراگیر میداند 

ش آگوست 20 , 2022
ساترا بیانیه‌ای را برای صحبت های روزنامه رسالت منتشر کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000