خسارت حدود 70 میلیارد تومانی سیل در خرمبید

اعتمادآنلاین|

معاونین وزارت جهاد کشاورزی، جمعی از مسئولان استانی و مسئولان شهرستان خرم‌بید به منظور رصد و نظارت بر نحوه و برآورد خسارت های ناشی از سیل اخیر به بخش کشاورزی و قنوات شهرستان خرم‌بید از مزارع، مراتع، سد و بند های کنترل آب، مسیل، پل، راه های دسترسی مزارع خسارت دیده بازدید کردند.

​به گزارش فارس، در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر و جاری شدن روان آب و سیلاب در شهرستان خرم بید خسارت‌های گسترده‌ای در حوزه زیرساختی قنوات و کشاورزی شهرستان وارد شد به نحوی که حدود ۷۰ قنات شهرستان از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت تخریب و به تاسیسات و منسوبات ۳۰۰ حلقه چاه خسارت قابل ملاحظه ای وارد شده است.

رحیم زارع نماینده مردم خرم بید در مجلس شورای اسلامی در این بازدید میدانی لزوم بررسی دقیق و ارائه راهکار و روش های برون رفت از وضعیت بحران خسارت وارده شده به زیر ساخت های بخش کشاورزی و حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس در تامین اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه با هدف کمک به جبران خسارت را مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این سفر گفت: با توجه به اینکه هنوز ۳۰ درصد از محصولات گندم و جو شهرستان برداشت نشده است حدود ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت به بخش زراعت و ۳۴ میلیارد به بخش آب و خاک و ۴ میلیارد به بخش دامی و ۴۰۰ میلیون تومان به بخش باغبانی شهرستان خرم بید وارد گردیده است.

هادی پور فرماندار شهرستان خرم بید ضمن اعلام سهم ۹ درصدی خسارت ناشی از سیل استان در بخش کشاورزی در شهرستان خرم بید، تصریح کرد: مدیریت بحران شهرستان با اعلام هشدارهای هواشناسی، علی رغم بارش شدید ۱۰۶ میلی متری باران در مدت زمان ۲ ساعت با مدیریت و بسیج تمام ظرفیت‌های شهرستان، مدیریت سیلاب های اخیر و کاهش خسارت های احتمالی را در دستور کار قرار داده که با مدیریت و اطلاع رسانی موثر سبب عدم بروز خسارت جانی شد، پس از برآورد اولیه ابعاد خسارت وارده، تمام ظرفیت‌های فنی، ماشین آلات و اعتباری شهرستان را جهت رفع مشکلات راه دسترسی، ترمیم قنوات و غیره را در دستور کار قرار داد ولیکن با توجه به حجم بالای خسارت ها به بخش کشاورزی که عمدتا بدلیل نبود بند های سنگی، خاکی و نبود حوزچه های تغذیه مصنوعی در مدیریت سیلاب و رواناب به خصوص در دشت انارک حادث شده است، نیازمند تدبیر و ابلاغ سریع اعتبارات از محل ملی و استانی در خصوص رفع مسائل و مشکلات ایجاد شده در زمینه بهسازی زیرساخت‌های خسارت‌دیده هستیم.

وی نیاز ویژه شهرستان به تخصیص اعتبارات مطالعات و ایجاد طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، سد و بند های خاکی در شهرستان به خصوص در دشت انارک در پایین دست کوه بل با هدف مدیریت سیلاب ها، روان آب ها و تعادل بخشی سفره های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش های آبی و اتفاقات مشابه در آینده را متذکر شد.

پست بعدی

ادعای «ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته» برای مذاکرات وین، برداشت نادرستی از مطلب پایگاه بلومبرگ است

ج آگوست 5 , 2022
اعتمادآنلاین| در مطلب مورد اشاره، عنوان شده است که در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم، از لحاظ فنی این امکان وجود دارد که ظرف ۷۲ ساعت توافق نهایی شود. به گزارش ایسنا، این عبارت، به معنای تعیین ضرب‌الاجل نبوده و اتفاقا جمهوری اسلامی ایران نیز بارها تاکید کرده است که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000