زمینه‌چینی رابرت مالی برای فشار بر ایران در مذاکرات وین

اعتمادآنلاین|

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قبل از عزیمت به وین پیامی را با هدف زمینه‌چینی برای افزایش فشار بر ایران در توییتر منتشر کرد.

​به گزارش فارس، رابرت مالی نوشت: «آماده سفر به وین برای گفت‌وگو بر مبنای متن جوزپ بورل هستم. انتظاراتمان محدود است اما ایالات متحده از تلاش‌های اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و آماده انجام تلاش‌های مبتنی بر حسن نیت برای رسیدن به توافق است. در مدت کوتاهی مشخص خواهد شد که ایران هم همین آمادگی را دارد یا خیر.»

مقام آمریکایی در حالی تلاش کرده مسئولیت نتایج این مذاکرات را تنها به ایران محول کند که روند گفت‌وگوها در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد آمریکا و متحدان غربی این کشور در ماه‌های گذشته با طرح مطالبات زیاده‌خواهانه مانع شکل‌گیری توافق شده‌اند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد بود خارج شد و دولت فعلی این کشور به ریاست «جو بایدن» تا کنون به وعده‌های خود برای بازگشت به آن خودداری کرده است.

پست بعدی

اعلام آمادگی روسیه برای نهایی کردن توافق در وین!

چ آگوست 3 , 2022
اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها و نماینده این کشور در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از آمادگی کشورش برای نهایی‌سازی توافق در وین خبر داد. ​به گزارش فارس، اولیانوف در توییتر نوشت: «خبر فوری! به نظر می‌رسد گفت‌وگوهای وین در خصوص احیای برجام به زودی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000