از زندانی شدن خسته‌ام، می‌خواهم آرام زندگی کنم

اعتمادآنلاین|

سیاوش مدتی است به جرم موبایل‌قاپی در زندان است. او زندانی سابقه‌داری است که چند باری هم در دوران نوجوانی زندانی شده است. سیاوش از آرزوهای بربادرفته و زندگی خانوادگی‌اش به اعتمادآنلاین می‌گوید.

*چرا دزدی می‌کردی؟

زندگی خرج دارد، من هم از این راه خرج زندگی‌ام را درمی‌آوردم.

*چرا کار نکردی؟ زندگی همه خرج دارد و آدم‌ها کار می‌کنند.

من نتوانستم خرج زندگی‌ام را دربیاورم. من نه پدر پولدار دارم و نه مادر ثروتمند.

*مگر دیگران همه پدر و مادر پولدار دارند؟

به هر حال در این شرایط اقتصادی اگر کسی پدر و مادر پولدار نداشته باشد که نمی‌تواند زندگی و کار درست و حسابی داشته باشد.

*چرا حرفه‌ای یاد نگرفتی؟

مدتی موتورسازی کار کردم و مدتی هم مکانیکی رفتم، یک مدتی هم قفل‌سازی کار کردم ولی درآمد هیچ‌کدام خوب نبود. البته برای صاحبکار خوب بود اما برای من خوب نبود.

*چطور شد به موبایل‌قاپی رو آوردی؟

موبایل که گران شد یکی از دوستانم پیشنهاد داد موبایل بدزدیم و ۵۰-۵۰ کار کنیم. من هم قبول کردم. هر موبایل را حدوداً دو میلیون تومان می‌فروختیم و خرج‌مان را درمی‌آوردیم. کم‌کم که یاد گرفتم وسایل موبایل را اوراق کنم، پول بیشتری به دست می‌آوردم و خطرش هم کمتر بود.

*در ماه چقدر از موبایل‌قاپی به دست می‌آوردی؟

به اندازه‌ای که اجاره یک اتاق را بدهم و خرج خوراکم کنم درمی‌آوردم.

*اعتیاد هم داری؟

نه. من معتاد نیستم حتی سیگار هم نمی‌کشم.

*چرا با خانواده‌ات زندگی نمی‌کنی؟

خانواده‌ام را سال‌ها قبل از دست دادم، در یک تصادف همه اعضای خانواده‌ام فوت کردند. با پدربزرگم زندگی می‌کردم که او هم چند سال قبل فوت کرد.

*حالا می‌خواهی چه کنی؟ می‌توانی رضایت شکات را بگیری؟

کسی را خارج از زندان ندارم که برایم رضایت بگیرد، خودم چند باری تماس گرفتم و مددکارم هم چند باری تماس گرفته است اما رضایت نداده‌اند، امیدوارم در دادگاه بتوانم صحبت کنم و رضایت بگیرم.

*باید خسارت آنها را پرداخت کنی. می‌توانی؟

من هرچه سرقت کردم خرج زندگی کرده‌ام، پولی ندارم خسارت بدهم. در زندان ماندن من هم فایده‌ای برای آنها ندارد. می‌توانم از زندان خارج شوم و کار کنم و پول آنها را پس بدهم.

*تو سابقه‌دار هستی، هر بار که از زندان بیرون آمده‌ای سرقت کرده‌ای، از کجا معلوم باز هم سرقت نکنی؟

من از اینکه مدام زندانی شوم خسته شده‌ام. می‌خواهم این‌ بار که آزاد شدم زندگی سالمی‌ داشته باشم. قول می‌دهم کار کنم. من هم می‌توانم موتورسازی کنم و هم قفل‌ساز خوبی هستم. توبه می‌کنم و زندگی آرامی را ادامه می‌دهم. امیدوارم شکات قبول کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

باید فضای گفتگو میان دو کره فراهم شود

د اکتبر 24 , 2022
اعتمادآنلاین| استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره تبادل آتش هشدار میان کره جنوبی و کره شمالی گفت: ما آشکارا نگران افزایش تنش هایی هستیم که در داخل و اطراف شبه جزیره کره شاهد آن هستیم. به گزارش ایرنا، دوجاریک تصریح کرد: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000