باید فضای گفتگو میان دو کره فراهم شود

اعتمادآنلاین|

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره تبادل آتش هشدار میان کره جنوبی و کره شمالی گفت: ما آشکارا نگران افزایش تنش هایی هستیم که در داخل و اطراف شبه جزیره کره شاهد آن هستیم.

به گزارش ایرنا، دوجاریک تصریح کرد:

*دبیر کل از کره شمالی خواسته است که گفتگوهایش با طرف های دیگر را از سر بگیرد.

*همه طرف ها باید فضایی مهیا کنند که منجر به گفتگو شود.

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، ارتش کره شمالی در پاسخ شلیک هشدار نیروهای کره جنوبی به سمت شناور متعلق به این کشور، چند فروند راکت به سمت مرز دریایی دو کشور شلیک کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ارتش این کشور بامداد دوشنبه اعلام کرد که به سمت یک کشتی کره شمالی که از خط مرزی فرضی دریایی بین دو کشور در دریای زرد عبور کرده بود، شلیک کرده است.

استقبال از مذاکرات صلح اتیوپی

دوجاریک همچنین درباره مذاکرت صلح اتیوپی در آفریقای جنوبی گفت :

*از این مذاکرات استقبال می کنیم و بارها درباره پیامدهای ویران کننده درگیری ها بر غیر نظامیان صحبت کرده ایم.

پیش از این، دبیرکل سازمان ملل متحد یا اعلام حمایت از پیشنهاد اتحادیه آفریقا برای توقف فوری درگیری ها در شمال اتیوپی، تأکید کرد که این بحران راه حل نظامی ندارد.

دبیر کل سازمان ملل در حالی که اتهامات گسترده ای درباره حمله های بی‌رویه و جنایات جنگی احتمالی در درگیری های شمال اتیوپی وجود دارد، تاکید کرد که این بحران راه حل نظامی ندارد.

بحران تیگرای به عنوان بحرانی قومی، از زمان روی کار آمدن «ابی احمد» نخست وزیر اتیوپی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و این امر سبب بروز خشونت‌هایی در مناطق شمالی اتیوپی در مرز با «اریتره» و «سودان» شده که این کشور را به شدت بی‌ثبات کرده است.

همچنین چند سال می باشد که گروه تروریستی الشباب نیز در اتیوپی فعال است. جنگ در تیگرای اتیوپی یک سال پیش به مناطق همسایه آفار و آمهارا گسترش یافت. آبان سال پیش، نیروهای تیگرای به سمت آدیس آبابا حرکت کردند، اما با حمله نیروهای دولتی عقب نشینی کردند.

شرکت سازمان ملل در مراسم امضای توافق مرزی میان لبنان و اسرائیل

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوال دیگری درباره سطح حضور امضای نهایی توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی در پنج‌شنبه هفته جاری نیز گفت که هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در مراسم امضای توافق نامه مرزی شرکت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ببینید | توضیحات سخنگوی دولت درباره اتفاقات اخیر در دیدارهای دانشگاهی‌اش

د اکتبر 24 , 2022
بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره اتفاقات دانشگاه گفت: گاهی فرد به واسطه کمبودهای اخیر و جولان رسانه‌های دشمن سعی در هنجارشکنی دارد که این امر مدت زیادی نمی‌ماند و میگذرد. دریافت 5 MB 264 262

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000