ایروان هیچ پیش‌ شرطی را برای بهبود روابط با ترکیه نمی‌پذیرد

اعتمادآنلاین|

«ادوارد آقاجانیان» (Eduard Aghajanyan) رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان ارمنستان امروز شنبه در سخنانی تأکید کرد که موضوع کشورش در قبال ترکیه و روابط فیمابین تغییر نکرده و هر پیش شرطی برای ایروان در این خصوص غیرقابل قبول به شمار می آید.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری «پان آرمنین»، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان ارمنستان در نشست مطبوعاتی مشترک با «دیوید مک آلیستر» (David McAllister) رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در شهر ایروان در این باره گفت که مشکلات امروز در منطقه‌ روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان یا ارمنستان و ترکیه، راه حل‌ ها و همچنین مسائل مربوط به بازگشت اسرای جنگی ارمنستان، حفاظت از میراث تاریخی- فرهنگی هستند.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این نشست مطبوعاتی مشترک ادعا کرد که نقش فعال پارلمان اروپا در مسیر حل مشکلات منطقه ای مهم بود و لذا بروکسل از دو کشور (جمهوری آذربایجتن و ارمنستان) خواسته است تا اسرای جنگی یکدیگر را مبادله و ازاد کنند.

این در حالیست که نیکول پاشینینان نخست ‌وزیر ارمنستان و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تا کنون در تماس های تلفنی پیرامون روند عادی‌سازی روابط بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرده اند.

گفتنی است که در جریان جنگ قره باغ، ترکیه حمایت های همه جانبه ای را از جمهوری آذربایجان به انجام رسانده بود.

روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید.

این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.

پست بعدی

پازلی از دنیای استیون کینگ، «ای.تی» و «برخورد نزدیک از نوع سوم»

ش جولای 23 , 2022
«Stranger Things» یا «چیزهای عجیب» یا «اتفاقات عجیب» ساخته‌ی برادران دافر [مت دافر و راس دافر که دوقلو هم هستند] از سریال‌های محبوب ۶ سال اخیر است با امتیاز قابل توجه ۸.۷ در IMDb که با یک میلیون و صد هزار نفر رأی‌دهنده نصیب‌اش شده؛

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000