پارلمان سریلانکا هفته آینده رئیس جمهور جدید را معرفی می کند

اعتمادآنلاین|

ماهیندا یاپا آبواردنا رئیس پارلمان سریلانکا امروز ( سه شنبه )در نشست خبری از انتخاب رئیس جمهور جدید کشور درخ ۲۰ جولای ( ۲۹ تیر) خبر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از آسیا نیوز، قرار است جمعه هفته آینده پارلمان قبل از برگزاری انتخابات رسمی تشکیل جلسه دهد.

پس از اینکه هزاران معترض خانه رئیس جمهور را در کلمبو پایتخت سریلانکا محاصره کردند، مخالفان دولت تشکیل دولتی بر پایه وحدت ملی را پیشنهاد کردند.

رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر سریلانکا نیز پس از گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور اعلام کرده بود که استعفا خواهد کرد. بر اساس آخرین گزارش ها وی سعی کرده از طریق دریا از کشور فرار کند.

بحران و رکود اقتصادی و بالا رفتن قیمت مواد غذایی و تورم موجب اعتراضات گسترده‌ای در سریلانکا شده است. برنامه غذای سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرده طرحی برای کمک به میلیون‌ها نفر از مردم سریلانکا آغاز خواهد کرد.

به گفته این سازمان از هر ۱۰ خانواری که در سریلانکا زندگی می‌کنند، ۳ خانواده با مشکلات کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

طی چند ماه گذشته، مردم معترض در خیابان‌های کلمبو پایتخت این کشور تجمع کرده و خواستار استعفای دولت شدند.

پست بعدی

سه کودک از حریق منزل مسکونی نجات یافتند

س جولای 12 , 2022
اعتمادآنلاین| آتشپاد سوم مجید فرهادی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز در پی اعلام آتش سوزی در یک منزل ویلایی در خیابان مهر مادر آتش نشانان به محل اعزام شدند. به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان ۲ دختر و یک پسر را از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000