رئیسی امید را به مردم برگردانده است

اعتمادآنلاین|

دولت سیزدهم‌، شهریور سال گذشته در شرایطی آغاز به کار کرد که هم باید به مصاف چالش اقتصادی و مصیبت شعله‌ور کرونا می‌رفت، هم باید دیپلماسی فشل را به ریل عقلانی آن برمی‌گرداند و هم بر تردید و سرخوردگی میان مردم و فعالان بخش‌های مختلف غلبه می‌کرد و حال آنکه همه این ماموریت‌ها تدریجا اتفاق می‌افتد. با این وجود رویکرد رئیس‌جمهور و برخی دولتمردان در طی همین مدت در مسیر احیای سرمایه امید و اعتماد اجتماعی بوده است.

به گزارش روزنامه کیهان، سید ابراهیم رئیسی که گویی تعطیلی را بر خود و وزرایش حرام کرده، با تلاش جهادی و خستگی‌ناپذیر در طی همین مدت کوتاه توانسته در مهار نسبی موج سرخوردگی سازمان‌یافته، توفیقاتی را کسب کند.

اقدامات مثبت و موثری مانند انجام سفرهای هفتگی استانی و رسیدگی از نزدیک به مشکلات مردم و تولیدکنندگان، کاربست اقتدار و عقلانیت انقلابی در حوزه سیاست خارجی و کاهش وزن برجام پرخسارت در معادلات ضدتحریمی، گشودن چتر دیپلماسی عملیاتی موثر از همسایگان تا «بریکس» و «شانگهای»، مهار ویروس منحوس کرونا و ثبت روزهای صفر کرونایی، زمینه‌سازی برای احیای فعالیت‌های اقتصادی نیمه تعطیل، حمایت از تولید و محدود کردن واردات دارای مشابه داخلی رویکردهای راهگشایی است که توانسته در همین مدت کوتاه، امید آفرین شود و مقدمات بسیج ملی برای بن‌بست‌شکنی‌های بزرگ را فراهم سازد.

احتمالا به‌دلیل همین توقف روند ریزش سرمایه اجتماعی نهاد دولت هم هست که طیف بی‌کارنامه و آلوده به نفاق و رفتار قبیله‌ای‌، به دست و پا افتاده و سرنا را از سر گشاد آن می‌نوازند. جماعت مامور فرصت‌سوزی و ناراضی تراشی ماحصل مدیریت دولت مورد حمایت‌شان طی ۸ سال چیزی جز نابودی معیشت مردم و هدررفت ظرفیت‌ها و منابع کشور نبوده است، این روزها از تلاش‌های شبانه‌روزی دولت مردمی برای احیای امید در جامعه به تنگ آمده و در تقلا برای سانسور یا تخطئه اقدامات موثر و مثبت دولت در پی آنند تا بارقه‌های امید در دل مردم را به یأس و ناامیدی تبدیل کنند.

پست بعدی

وریا غفوری با استقلال خداحافظی کرد

پ جولای 7 , 2022
اعتمادآنلاین| وریا غفوری کاپیتان استقلال با انتشار پستی در اینستاگرام از این باشگاه خداحافظی کرد. به گزارش خبرورزشی، وریا غفوری کاپیتان استقلال که قراردادش با این تیم به اتمام رسیده بود، مدتی منتظر مدیران این باشگاه ماند تا با او برای تمدید قراردادش تماس بگیرند اما خبری از آنها نشد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000