شهید بهشتی: صرف روحانی بودن به فرد صلاحیت ورود به هر کاری رو نمی‌ده

اعتمادآنلاین|

محمدرضا زائری در صفحه خود نوشت:

از بهشتی پرسید؛ روحانی هم می‌تونه تو شورای شهر بره؟ گفت: روحانی همه جا می‌تونه بره به شرط اینکه علم اون رو داشته باشد، نه اینکه تکیه‌اش به علوم حوزوی باشه.

گفت: صرف روحانی بودن به فرد صلاحیت ورود به هر کاری رو نمی‌ده.

گفتند حالا که «مرگ بر شاه» همه‌گیر شده؛ شعار جدید بدیم. «شاه زنازاده است، خمینی آزاده است». آشفته شده‌ بود. گفت: رضاخان ازدواج کرده، این شعار حرام است. از پلکان حرام که نمی‌شود به بام سعادت حلال رسید.

بهشتی اسم جوان رو داده بود برای شورای صدا و سیما. گفته بودند ولی این مخالف شماست، کلی علیه شما دنبال سند بوده! گفت: او جویاست و کنجکاو. چه اشکالی دارد که سندی پیدا کند و مردم رو آگاه کند.

بنی‌صدر که فرار کرد زنش رو گرفتند. زنگ زد که زن بنی‌صدر تخلفی نکرده باید زود آزاد بشه. آزادش نکردند. گفت با اختیارات خودم آزادش می‌کنم. بهشتی می‌گفت: هر یک ثانیه که در زندان باشه گناهش گردن جمهوری اسلامیه.

از کتاب «صد دقیقه تا بهشت» مجید تولایی

پست بعدی

جنایت جدید طالبان/ قتل‌وعام یک خانواده شیعه

پ ژوئن 30 , 2022
اعتمادآنلاین| نیروهای طالبان محمد مرادی را با دو دختر و یک خواهرزاده‌اش کشتند و همسر و یکی از فرزندانش را همراه خود بردند طالبان یک فرمانده پیشین جهادی را همراه سه عضو دیگر خانواده‌اش در غور کشتند و همسر و یک فرزندش را با خود بردند. محمد محقق، رهبر حزب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000