رایزنی‌های آمریکا و اتحادیه اروپا درباره آتش‌بس در اوکراین

اعتمادآنلاین|

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات دولت آمریکا اعلام کرد که اوکراین در این گفت‌وگوها حضور نداشته است. در عین حال، این منابع از چهارجوب مشخصی برای برگزاری این رایزنی‌ها نام نبردند، اما تاکید کردند که آمریکا قصد ندارد اوکراین را وادار به تسلیم و بخشیدن خاک خود کند. طرح ابتکاری ایتالیا برای دستیابی به آتش‌بس هم از حمایت برخوردار نشد.

به گزارش ایسنا، آن‌ها همچنین اشاره کردند که به رغم رایزنی‌ها، واشنگتن در حال حاضر آمادگی آتش‌بس را در طرفین این مناقشه نمی‌بیند. با این حال، اگر توافقی صورت نگیرد، جنگ به درازا کشیده و منجر به مشکلات فزاینده در اقتصاد جهانی خواهد شد. در عین حال، آمریکا امیدوار است بتواند تا جایی به اوکراین کمک کند که این کشور مناقشه جاری را با یک معاهده صلح به پایان برساند، نه با تسلیم مشروط در برابر روسیه.

پیش از این، روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا گزارش داده بود که این کشور پیشنهادات خود را در سازمان ملل و در نشست کشورهای گروه 7 ارائه کرده است؛ پیشنهادهایی درباره توافقی صلح‌آمیز در اوکراین که نشان از آتش بس، توافق بر سر «مناطق تحت مناقشه» و توافق‌های چندجانبه بر سر تضمین‌های امنیتی در اروپا داشته باشد.

پست بعدی

قیمت جدید گوشت اعلام شد/ قیمت گوشت قرمز تازه و منجمد چند؟

ش ژوئن 4 , 2022
ایسنا نوشت: مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000