جنایت جدید طالبان/ قتل‌وعام یک خانواده شیعه

اعتمادآنلاین|

نیروهای طالبان محمد مرادی را با دو دختر و یک خواهرزاده‌اش کشتند و همسر و یکی از فرزندانش را همراه خود بردند

طالبان یک فرمانده پیشین جهادی را همراه سه عضو دیگر خانواده‌اش در غور کشتند و همسر و یک فرزندش را با خود بردند.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی، می‌گوید که طالبان روز یکشنبه، پنجم تیر ۱۴۰۱ (۲۶ ژوئن ۲۰۲۲)، به خانه محمد مرادی، از فرمانده‌های پیشین جهادی هزاره و شیعه در شهرستان لعل و سرجنگل استان غور، حمله کردند و محمد مرادی و دو دختر و یک خواهرزاده‌اش را به گلوله بستند و سپس همسر و یک فرزندش را که در اثر آن حمله زخمی شده‌ بودند، همراه خود بردند.

محمد محقق در صفحه فیس‌بوک خود طالبان را به قتل‌عام غیرنظامیان متهم می‌کند و می‌گوید که در چهار روز گذشته افراد مسلح این گروه ۱۰ شهروند غیرنظامی را در بلخاب به قتل رسانده‌اند.

محمد محقق می‌گوید که روز جمعه، سوم تیر، در دومین روز نبرد مهدی بلخابی با طالبان در بلخاب، نیروهای این گروه سه دهقان و دو چوپان را نیز در منطقه «جه میرک» به ضرب گلوله کشته‌اند.

این رهبر هزاره‌ها از قتل‌عام این قوم به دست طالبان سخن می‌گوید و می‌افزاید که غیرنظامیان بسیاری به دست این گروه به قتل رسیده‌اند، اما جزئیات دقیق این رویداد‌ها هنوز به دست نیامده است.

محمد محقق با انتشار تصویرهای چند زن و مرد که قربانی انتقام‌جویی قومی و دینی طالبان شده‌اند، می‌نویسد که نیروهای طالبان سه شهروند غیر نظامی را به نام‌های سیدعظیم شریفی، سیدعلی‌آقا، و سید وحیدی در روستای تخشار و دهنه ترخوج در برابر خانه و محل کار‌شان به گلوله بسته‌اند.

پست بعدی

هفته حقوق بشر آمریکایی و بازخوانی ترور سردار سلیمانی

پ ژوئن 30 , 2022
رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۶/۴ / ۱۳۹۴ در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر،از حادثه‌ی ۷تیر سال ۱۳۶۰، بمباران شیمیایی سردشت در ۷تیر ۱۳۶۶، ترور شهید صدوقی در۱۱ تیر و ساقط ‌کردن هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲تیر سال ۱۳۶۷ به عنوان نمونه‌هایی از اقدامات تروریستی آمریکا یاد کردند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000