کلاهبرداری به بهانه اجاره ملک

اعتمادآنلاین|

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند 3 نفره کلاهبرداری به بهانه اجاره ملک خبر داد.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال توضیح داد: یازدهم اردیبهشت ماه پرونده‌ای به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 6 تهران با موضوع کلاهبرداری برای کشف و پی‌جویی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: مفاد پرونده حکایت از آن داشت شاکی در فضای مجازی به دنبال اجاره آپارتمان بوده که با دیدن یک آگهی با قیمت بسیار مناسب با فرد آگهی‌دهنده که خود را علی معرفی می‌کرد، تماس گرفت و علی از شاکی درخواست واریز مبلغی به عنوان بیعانه کرد. سپس برای جلب اطمینان تصویر سند خودرو به نام خود که نشانی ملک مورد نظر در آن ثبت شده بود را به همراه تصویر کارت ملی ارسال کرد. شاکی نیز طی دو مرحله مبلغ 500 میلیون ریال را به صورت اینترنتی به حساب متهم واریز کرد اما پس از واریز وجه متهم تلفن همراه خود را خاموش کرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: نظر به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پایگاه قرار گرفت و ضمن انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد کدملی مندرج برروی سند خودرو و کارت ملی جعلی است. در ادامه صاحب حساب شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و طی عملیات ضربتی دستگیر شد و گفت کارت‌های عابربانک خود را در قبال دریافت مبلغی به شخصی به نام شهاب ساکن ورامین داده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی و صدور دستور دستگیری شهاب کارآگاهان مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر و به تهران منتقل کردند. این متهم در تحقیقات به عمل آمده به جرمش اعتراف و نفر اصلی را که شخصی به نام امید است، معرفی کرد. در ادامه امید نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشتند تا به حال از سه نفر از شهروندان با این شیوه و شگرد کلاهبرداری کرده‌اند.

پست بعدی

نخست وزیر عراق وارد تهران شد

ی ژوئن 26 , 2022
اعتمادآنلاین| نخست وزیر عراق دقایقی پیش وارد تهران شد. به گزارش فارس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دقایقی پیش وارد تهران شد و مورد استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرار گرفت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000