ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی در قبال مسائل سوریه دارند

اعتمادآنلاین|

علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (چهارشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «اسپوتنیک» نشست با هیأت روسی درباره سوریه را «بسیار خوب» توصیف کرد.

به گزارش فارس، مشاور ارشد وزیر امور خارجه که در گفت‌و‌گوهای روند «آستانه» شرکت کرده است، در پاسخ به سؤال خبرنگار این خبرگزاری روسی درباره این دوره از مذاکرات گفت: «تمام مسائل مربوط به سوریه را به خوبی مورد بحث و بررسی قرار دادیم. دیدگاه ما نزدیک به طرف روسی است و نگرش‌های مشترکی وجود دارد که در بیانیه‌ پایانی انعکاس خواهد یافت.»

هجدهمین دور نشست آستانه درباره سوریه، امروز (چهارشنبه)، در شهر نورسلطان، پایتخت قزاقستان، آغاز به کار کرد. هیأت سوریه به ریاست «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه این کشور در چارچوب همین نشست با هیأت روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

«الکساندر لاورنتییف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در آغاز این نشست گفت به‌رغم «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین»، حل و فصل مسأله سوریه در مقدمه اولویت‌های سیاست خارجی روسیه قرار دارد. وی همچنین خبر داد که در نشست آستانه درباره حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه بحث خواهد شد.

نمایندگان کشورهای ضامن نشست آستانه هم در این دوره از نشست حضور دارند. علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه نماینده ایران در نشست مذکور است.

تاکنون ۱۷ نشست در قالب آستانه برگزار شده است که دو مورد از آنها در شهر «سوچی» در روسیه برگزار شده است.

هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، معارضان و کشورهای لبنان و عراق به عنوان ناظر از سه‌شنبه ۳۰ آذر ماه (۱۴۰۰) به مدت دو روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد. شرکت کنندگان در هفدهمین نشست روند آستانه بر توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کردند.

پست بعدی

موسوی لارگانی : معاونین وزارت کار ، فوری تغییر و کار به کاردان سپرده شود

چ ژوئن 15 , 2022
نماینده مجلس نوشت : انتخاب سرپرست وزارت کار خارج از دایره معاونین انتصابی وزیر مستعفی نشان می دهد هیچ یک از این منصوبان واجد شرایط لازم نیستند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000