عملیات نظامی ما در اوکراین تا پایان گلوله باران دونباس از سوی کی یف ادامه خواهد داشت

اعتمادآنلاین|

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا زمانی که اوکراین گلوله باران دونباس را متوقف نکند و هیچ تهدیدی از خاک این کشور وارد نشود ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، تاس، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان زمان پایان عملیات نظامی کشورش در خاک اوکراین را اعلام کرد.

وی گفت: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا زمانی که اوکراین گلوله باران دونباس را متوقف نکند و هیچ تهدیدی از خاک این کشور وارد نشود ادامه خواهد داشت. ما یک عملیات نظامی ویژه را آغاز کردیم تا به بمباران دونباس توسط اوکراین پایان دهیم و همچنین اطمینان حاصل کنیم که این کشور (که کشورهای غربی به تبدیل شدن به یک مرکز ضد روسیه کمک کردند) و رهبری ناسیونالیست آن از تهدید علیه روسیه و مردم ساکن در مناطق جنوبی و جنوب شرقی اوکراین دست برمی‌دارد.

وی خطاب به غرب گفت: با تامین سلاح‌های خود، تنها عذاب رژیم جنایتکار کی‌یف را که آماده قربانی کردن مردم خود است، طولانی‌تر می‌کنید. هر چه زودتر متوجه این موضوع شوید، رهبری اوکراین زودتر با موضعی واقع بینانه به میز مذاکره می آید تا شعارهای پر زرق و برق.

این دیپلمات روس افزود: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اجازه داشت در برابر شورای امنیت سازمان ملل از راه دور و بدون مشورت قبلی با سایر اعضای شورا صحبت کند که این امر ناقض رویه های موجود است. ما به طور جدی نگران نگرش ریاست جمهوری آلبانی در مورد مشارکت رئیس جمهور زلنسکی در جلسه فعلی هستیم. هیچ مشورت قبلی در مورد این موضوع با همه اعضای شورا انجام نشده است. در واقع، هیئت‌ها در آخرین لحظه در مورد آن مطلع شدند. این ناقض قوانین موجود، رویه و سنت‌های کار شورای امنیت است. بر اساس هنجارهای تعیین شده، کشورهایی که مایل به رسیدگی امور در شورا هستند باید به صورت فیزیکی در اتاق شورای امنیت حضور داشته باشند.

وی افزو: شورای امنیت نباید به سکویی تبدیل شود که رئیس جمهور زلنسکی، هرچند از راه دور، بتواند برای گرفتن بیشتر تسلیحات از ناتو از آن بهره ببرد. رهبر اوکراین قبلاً این فرصت را داشته است که "به روش استثنایی و همانطور که بریتانیا در مقام خود به عنوان رئیس شورا ادعا کرد، بدون ایجاد هیچ گونه سابقه‌ای در شورای امنیت سخنرانی کند. ما دلیلی نمی بینیم که چنین استثنایی دوباره اعمال شود.

رهبر اوکراین در جریان سخنرانی خود از سازمان ملل خواست تا روسیه را به عنوان یک "دولت تروریستی" معرفی کند و آن را از شورای امنیت سازمان ملل حذف کند، جایی که این کشور عضو دائمی آن است.

پولیانسکی در مورد هدف قرار دادن یک مرکز خرید در کرمنچوک گفت: هیچ حمله‌ای به این مرکز نشد، بلکه ارتش روسیه با سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق به انبارهای حاوی تسلیحات و مهمات غربی دریافت شده از ایالات متحده و کشورهای اروپایی در نزدیکی کارخانه وسایل نقلیه کرمنچوک حمله کرد.

وی افزود: این تسلیحات و مهمات جمع آوری شده بود تا به گروه‌های مسلح اوکراین در دونباس ارسال شود و علیه مناطق مسکونی در دونتسک، لوهانسک و دیگر شهرها استفاده شود. حمله روسیه از این امر جلوگیری کرد.

روز گذشته نیز معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره هرگونه تهدید کریمه هشدار داده و اعلام کرد که هرگونه تلاش برای حمله به کریمه به مثابه"اعلان جنگ" علیه روسیه است.

حمله روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شده و به رغم تلاش‌های بی وقفه غرب برای به شکست کشاندن روسیه در این جنگ از طریق اعمال تحریم‌های شدید به ویژه در عرصه اقتصادی، این عملیات همچنان ادامه دارد و روسیه اعلام کرده به شرط پذیرش شروطش حاضر است در مذاکرات صلح با اوکراین شرکت کند.

پست بعدی

تجربۀ بانکداری و تأمین مالی اسلامی در جهان موفق است

چ ژوئن 29 , 2022
کاربرد علوم انسانی اسلامی، سه تخصیص بر علم را دربردارد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000