کاهش اعتماد شهروندان ترکیه به ناتو

اعتمادآنلاین|

نظرسنجی انجام شده توسط موسسه مطالعات متروپل ترکیه حاکی از اعتماد پایین شهروندان ترکیه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روزنامه زمان، بر اساس این گزارش، «اوزر سنجار»، بنیانگذار موسسه مطالعاتی متروپل در ترکیه با انتشار توئیتی نتایج نظرسنجی انجام شده توسط این موسسه درباره میزان اعتماد ترک‌ها به ناتو را اعلام کرد.

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان در مورد اعتماد به ناتو سوال شد که بر اساس آن دو‌سوم ترک‌ها به این پیمان اعتماد ندارند و تنها یک‌چهارم ترک‌ها به آن اعتماد دارند.

سنجار گفت: «این یک محیط مناسب برای کسانی است که می‌خواهند ترکیه را از غرب دور کرده و آن را به خاورمیانه نزدیک کنند. این یک موفقیت بزرگ برای ناسیونالیست‌ها و اوراسیائی‌ها و یک امتیاز بزرگ برای قدرت حاکم است».

این نظرسنجی نشان داد که ۷۰ و ۳ دهم درصد شرکت‌کنندگان از حزب «جنبش ملی» و ۶۶ و ۸ دهم درصد از حزب عدالت و توسعه به ناتو اعتماد ندارند، در حالی که در سطح احزاب مخالف مشخص شد که ۶۶ و ۷ دهم درصد از رای‌دهندگان حزب «دموکراتیک خلق»، ۶۲ و ۴ دهم درصد از رای‌دهندگان حزب «جمهوری‌خواه خلق»، ۶۴ و ۸ دهم درصد از رای‌دهندگان حزب «خوب» و ۶۳ و ۳ دهم درصد از رای‌دهندگان حزب«سعادت» به ناتو اعتماد ندارند.

رای‌دهندگان حزب «دموکراسی» و «پیشرفت» در صدر فهرست بیشترین اعتماد به ناتو قرار دارند.

پست بعدی

نهایی شدن لایحه اصلاح قانون حمل سلاح در کمیسیون امنیت ملی مجلس

س ژوئن 14 , 2022
اعتمادآنلاین| محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز سه شنبه این کمیسیون، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز جلسه ای با مسئولان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور درباره موضوعات جامعه داشت. به گزارش فارس، وی افزود: این جلسات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000