ریزش قریب الوقوع ۳۰ ساختمان در بوشهر!

اعتمادآنلاین|

​حسین حیدری اظهار داشت: نظر به بخشنامه وزیر کشور مورخ ۱۴۰۱/۳/۸ و بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص شناسایی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر، و در خصوص‌ عدم استفاده و بهره برداری از ساختمان‌های ناایمن هشدار‌های لازم را به صورت رسمی و با تعیین مهلت مقرر برای رفع خطر به مالک ابلاغ نموده و پس از پایان مهلت تعیین شده وعدم اقدام مالک به رفع خطر، شهرداری می‌بایست با هماهنگی مراجع قضایی برای جلوگیری از فعالیت و بهره برداری از این قبیل ساختمان‌ها اقدام نماید.

به گزارش فارس، شهردار بندر بوشهر ادامه داد: لذا شهرداری بوشهر نیز پیرو وظایف قانونی خود جلسات کارشناسی متعددی برگزار نموده و کلیه نیروهای اداره کنترل نظارت ساختمانی شهرداری‌های مناطق و روابط عمومی و امور بین الملل تحت نظارت استصوابی مدیران مناطق و شهردار شهر بوشهر و معاونت شهرسازی و معماری بکارگیری شده اند و با تعامل خوبی با کانون کارشناسان رسمی دادگستری جهت بررسی و کنترل ساختمانی فاقد ایمنی از نظر استحکام ceپایداری و آتش نشانی با هزینه شهرداری بوشهر برقرار شده است و در نتیجه پایش کلی از تمامی ساختمان‌های عمومی، تجاری و ناایمن انجام شد.

حیدری گفت: بیش از ۳۰ مورد از بناها و ساختمان‌های اولویت دار فاقد استحکام و در حال ریزش سطح شهر شناسایی شد و قبل از وقوع حادثه باید تمهیدات لازم و پیشگیری‌ها صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسئول برای رسیدن به راهکار موثر و تامین ایمنی شهر بایستی در کنار هم قرار بگیرند ومدیریت شهری نیز در چارچوب قوانین موضوعه، از این امر مثتثنی نیست، وخود را مکلف به اجرای قانون می‌داند.

شهردار بندر بوشهر افزود: مسئولین امر در شهرداری باید با تدابیرلازم و چاره اندیشی در خصوص بناها و ساختمان‌های یادشده، باهماهنگی معاونت هماهنگی و امورعمرانی استانداری بوشهر، و نیز مراجع قضایی درجهت رفع خطر و یاتخریب بناهای مزبور اقدام قانونی معمول نمایند.

پست بعدی

اجرای طرح امنیت اجتماعی در «ری»/جمع آوری۵۵ معتاد متجاهر

س ژوئن 7 , 2022
اعتمادآنلاین| فرمانده انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت جمع‌آوری معتادان متجاهر و پرخطر خبر داد. ​به گزارش فارس، سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای جلب رضایت شهروندان و پیشگیری از وقوع جرائم خرد، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با همکاری یگان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000