روسیه از لاپید ناراضی است

اعتمادآنلاین|

منابع عبری، شامگاه چهارشنبه گزارش دادند که روسیه از نخست‌وزیر شدن «یائیر لاپید » راضی نیست.

به گزارش افکارنیوز، پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از نخست‌وزیر شدن یائیر لاپید راضی نیست و حضور او در رأس قدرت را عاملی می‌داند که ممکن است به روابط دوجانبه تل‌آویو و مسکو آسیب برساند.

طبق این گزارش، «آناتولی ویکتورُف» سفیر روسیه در تل‌آویو در گفت‌و‌گوهایی پشت درهای بسته با چند مقام صهیونیست، آن‌ها را موضع کرملین در قبال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آگاه کرده است.

کانال ۱۳ می‌گوید که علت نارضایتی مسکو از یائیر لاپید اظهارات او درباره جنگ روسیه و اوکراین بوده و سفیر روسیه تأکید کرده است که ماندن لاپید در منصب نخست‌وزیری ممکن است در روابط دو طرف دشواری‌هایی ایجاد کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در گفت‌وگو با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی‌ که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

این اظهارات وزیر امور خارجه روسیه واکنش شدید مقامات رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. یائیر لاپید طی پستی در توئیتر اظهارات وزیر خارجه روسیه را «شرم آور و نابخشودنی و یک خطای تاریخی وحشتناک» خوانده بود و در این باره نوشته بود: «یهودیان در هولوکاست خود را نکشتند؛ متهم کردن خود یهودیان به یهودستیزی، پایین‌ترین سطح نژادپرستی علیه یهودیان است.»

تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و روسیه در حالی بر سر جنگ اوکراین افزایش یافته که لاپید پیش از این اظهارات در پیامی ادعا کرده بود که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است. پس از این اتهام‌زنی بود که وزارت امور خارجه روسیه «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد و اظهارات لاپید شدیداً مورد انتقاد قرار داد.

پست بعدی

گمانه ها در زمینه شهر گمشده «اشکانیان» در اقلیم کردستان عراق قوت گرفت

پ جولای 21 , 2022
اعتمادآنلاین| قلعه کوهستانی رابانا-مرقولی (Rabana-Merquly) که در دامنه‌ی کوه پیره مگرون در کوه‌های زاگرس واقع شده دارای استحکاماتی به طول نزدیک به ۴ کیلومتراست و زمانی بخشی از امپراتوری اشکانیان یا پارت‌ها بوده. این امپراتوری در حد فاصل سال‌های ۲۴۷ تا ۲۲۴ پیش از میلاد کنترل بخش‌های بزرگی از آسیا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000