معافیت اتحادیه اروپا برای برخی از ممنوعیت‌های نفت روسیه

معافیت اتحادیه اروپا برای برخی از ممنوعیت‌های نفت روسیه کد خبر: 595956 | ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۲۱:۲۷:۳۹ اعتمادآنلاین |

اتحادیه اروپا برخی از محصولات نفت روسیه را از ممنوعیت‌های اعمال‌شده علیه این محصولات معاف کرده است.

​به گزارش فارس، در دستورالعملی که روی وب‌سایت کمیسیون اروپا قرار گرفته تصرح شده چنانچه یک محصول نفت روسیه در یک کشور ثالث با محصولی از کشوری دیگر مخلوط شود دیگر نفت از مبدأ روسیه قلمداد نخواهد شد و سقف قیمتی مشمول آن نخواهد شد.

راشاتودی نوشته این معافیت به کشورهای اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد محصولات نفت روسیه از جمله گازوئیل را از کشورهای ثالث خریداری کنند زیرا مسکو هر گونه فروش ذیل طرح سقف قیمتی را ممنوع کرده است.

ممنوعیت‌های اتحادیه اروپا علیه محصولات نفت روسیه از دو روز پیش اجرایی شدند. مطابق این ممنوعیت‌ها قرار شده بود هر بشکه گازوئیل، سوخت هواپیما و دیزل از روسیه حداکثر ۱۰۰ دلار و سایر محصولات نفتی این کشور حداکثر ۴۵ دلار خریداری شوند.

این سقف‌های قیمتی، در کنار ممنوعیت واردات محصولات نفت روسیه بخشی از توافق گسترده‌تر در میان کشورهای گروه ۷ هستند. این توافق بعد از سقف قیمتی ۶۰ دلاری برای نفت خام روسیه که روز ۵ دسامبر اجرایی شد صورت گرفت.

پست بعدی

خانه های شگفت انگیز «فومی» اینگونه زلزله های 9 ریشتری را در هم شکستند!

س فوریه 7 , 2023
زلزله 7.8 ریشتری خسارات زیادی را به ترکیه و سوریه وارد کرده است اما در شرق آسیا همه ساله زلزله های زیادی می آید. چطور مردم این منطقه بر زلزله غلبه کرده اند؟ پاسخ را در ادامه این گزارش بخوانید. پریسا عباسی– ژاپن به دلیل نزدیکی به حلقه آتش اقیانوس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000