زمین گیر شدن ناوگان جنگنده‌های «میگ» نیروی هوایی رومانی

اعتمادآنلاین|

رسانه‌ها از زمین گیر شدن جنگنده‌های «میگ-۲۱» نیروی هوایی رومانی به دلیل کیفیت پایین سوخت استفاده شده در آن‌ها خبر دادند.

​به گزارش فارس، وبگاه «ارو تایمز» روز شنبه نوشت، نیروی هوایی رومانی جنگنده‌های میگ-۲۱ خود را با سوخت بی‌کیفیت سوخت‌رسانی کرده و این امر به پمپ‌های سوخت این جنگنده‌های ساخت روسیه آسیب رسانده است. تحقیقات صورت گرفته مشخص کرده است که ترکیب سوخت وارداتی از یونان و ترکیه موجب این حادثه شده است.

قرار است این جنگنده‌ها پس از می ۲۰۲۳، از خدمت خارج و جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا جایگزین آن‌ها شوند. رومانی سال ۲۰۱۶، ۱۷ فروند جنگنده دست دوم اف-۱۶ را از پرتغال خریداری کرد و قصد دارد ۳۲ فروند هواپیمای دیگر از این نوع از نروژ خریداری کند.

«کلاوس لوهانیس» رئیس جمهور رومانی اخیرا در پیام تبریکی به مناسبت روز هوانوردی از تداوم نوین سازی نیروی هوایی این کشور با خرید ده‌ها جنگنده نسل چهار و پنج خبر داد.

رئیس جمهور رومانی در این باره اظهار داشت، برنامه‌هایی برای افزایش کارایی در عملیات‌های نظامی در حال انجام است و نوسازی نیروی هوایی با دستیابی به شمار بیشتری جنگنده اف-۱۶ و سپس کسب جنگنده نسل پنجم اف-۳۵ ادامه می‌یابد که قابلیت عملیات هوایی رومانی را افزایش می‌دهد.

یوهانیس خطاب به نیروهای نیروی هوایی رومانی به ویژه خلبانان این کشور گفت: «شما حریم هوایی رومانی را ایمن‌تر و به امنیت مرزهای هوایی رومانی، اتحادیه اروپا و ناتو کمک می‌کنید. از شما می‌خواهم که به طور مستمر آماده باشید و همان فداکاری را در تمام ماموریت ها نشان دهید.»

به نوشته ارو تایمز، جنگنده‌های میگ-۲۱ رومانی در آخرین سال خدمت خود به ماموریت‌های گشت هوایی و پروازهای آموزشی محدود می شوند تا مهارت خلبانان را حفظ کنند.

آمریکا مدت‌هاست با بهانه مقابله با روسیه و کمک به ناتو به رومانی،کشور واقع در شرق اروپا کمک نظامی می‌کند.

نیروی هوایی آمریکا چندی قبل در بحبوحه درگیری روسیه و اوکراین، بمب افکن راهبردی خود را بر فراز حریم هوایی رومانی به پرواز درآورد. ارتش آمریکا سپس اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ خود را با هدف تقویت امنیت منطقه‌ای در بحبوحه تنش‌های روسیه با اوکراین، از آلمان به رومانی منتقل می‌کند.

این جنگنده‌ها که تعداد آنها مشخص نشد، وارد پایگاه هوایی رومانی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری دریای سیاه شدند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

مجازات سنگین برای عاملان جنایت ۲۴ میلیارد تومانی

ش اکتبر 8 , 2022
اعتمادآنلاین| مرد پرستار که همراه زنی وکیل و چهار نفر دیگر در پی اختلاف مالی جوان ثروتمندی را به قتل رسانده است، محکوم شد. به گزارش اعتمادآنلاین، متهمان به بهانه دادن حلوای نذری وارد خانه مقتول شده و بعد از اینکه از او امضا گرفتند، خفه‌اش کردند. دو سال قبل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000