تجمع بانوان کابلی در اعتراض به تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان

اعتمادآنلاین|

شماری از بانوان معترض به محدودیت‌های اعمال شده برای زنان در حکومت جدید افغانستان، امروز با حضور در خیابان‌های کابل تجمع کردند.

به گزارش فارس، آن‌ها اعلام کردند که زنان از تمام ساختار سیاسی و اجتماعی حذف شده و ۹ ماه می‌شود که از آموزش نیز محروم هستند.

اما اندکی بعد این اعتراض به‌خشونت کشیده شد و نیروهای امنیتی طالبان اقدام به پراکنده کردن جمعیت کردند.

اعتراضات پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۵ جوزا در رابطه با بسته بودن درب مدارس به روی دختران دانش‌آموز و ممانعت از حق کار برای بانوان راه‌اندازی شده بود.

به گفته منابع، این اعتراضات در منطقه لیسه مریم شهر کابل راه‌اندازی شده بود و زمانی که معترضان سرگرم سردادن شعار بودند، افراد طالبان با شلیک‌های هوایی این اعتراضات را برهم زدند.

این اعتراضات در حالی برگزار شد که با گذشت 9 ماه از روی کار آمدن طالبان در افغانستان اما دختران دانش‌آموز کلاس‌های ششم به بالا نمی‌توانند به‌مدرسه بروند.

این اقدام طالبان با واکنش‌ها و مخالفت‌های زیاد بین المللی نیز روبرو شد. به‌طوری که مجامع بین‌المللی بارها از طالبان خواستند تا درب مدارس را به‌روی دختران باز کنند.

طالبان اما پس از آنکه قرار بود از ابتدای فرودین ماه سال جاری مدارس باز شوند دوباره مانع از باز شدن مدارس شد و مقامات این گروه اعلام کردند که به‌زودی و با طراحی مکانیسمی جدید دختران به کلاس‌های درس برخواهند گشت.

این در حالی است که چندی پیش نیز «عباس استانکزی» معاون وزیر خارجه طالبان در سخنانی به عدم بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان انتقاد کرد و خواهان احقاق حقوق کامل بانوان در این کشور شد.

پست بعدی

در آمریکا گریه کردن در مطب ۴۰ دلار هزینه دارد

پ مه 26 , 2022
اعتمادآنلاین| یک زن آمریکایی با انتشار لیست هزینه‌های خواهر بیمارش در یکی از کلینیک‌های این کشور اعلام کرد: از خواهرم بابت گریه در مطب پزشک ۴۰ دلار دریافت شد. به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه خبری میرور در این باره نوشت: این بیمار که برای چکاپ به کلینیکی مراجعه کرده بود بعد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000