ارتقای قدرت دفاعی ایران با وجود جوانان غیور آن محقق می‌شود

اعتمادآنلاین|

علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان به ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: امام مسلمین دلسوزانه نسبت به افزایش جمعیت در کشور تاکید کرده اند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه پیرشدن جمعیت ایران خوشحالی دشمنان را به دنبال دارد، اظهار داشت: در اسرائیل شهروندان موظف به داشتن حداقل چهار فرزند هستند درحالیکه در ایران جمعیت رو به کهنسالی می رود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سال ۹۲ آژیر خطر جمعیت در ایران به صدا درآمد و سقط جنین ها نیز برنامه ای از برنامه های دشمنان است.

خاتمی تاکید کرد: از دیگر خطرات کهنسال شدن جمعیت کشور کمبود نیروی کار جوان و توانمند است و این درحالی است که در روستاها بسیاری از کشاورزان سالخورده شده و تا چند سال محدود توانایی انجام کار را دارند.

وی ادامه داد: در مقطعی در کشور نیروی کار خارجی داشتیم و این موجب تضعیف قدرت دفاعی نیز می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: وجود قدرت دفاعی در کشور با حضور جوانان محقق خواهد شد که نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

خاتمی یادآوری کرد: در زنجان با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۵۳۵ جوان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی به وقایع سیاسی اول خرداد ۱۳۵۹ اشاره کرد و افزود: محاصره‌ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ‌وسیله‌ آمریکا در این روز انجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، لطمه‌ بزرگی به حیثیت استکباری آمریکا وارد آورد که اقدام به بلوکه کردن دارایی‌ های ایران، قطع روابط سیاسی و نظامی، تبلیغاتی و حربه‌ تحریم اقتصادی کردند.

خاتمی سوم خرداد را سالروز فتح خرمشهر بیان کرد و اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس عظیم ترین حرکت فتح خرمشهر بود که باید به عنوان الگو ماندگار باشد.

وی ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ را سالروز وفات علم ربانی آیت اله بهجت عنوان کرد و افزود: وفات بزرگترین معلم اخلاق آیت اله فاطمی نیا را تسلیت می گویم.

پست بعدی

حذف "ارز ترجیحی" نظر همه اقتصاددان هاست/ رسانه‌های معاند همیشه ساز ناکوک می زنند

ج مه 20 , 2022
اعتمادآنلاین| سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: تمامی اقتصاددانان به حذف ارز ترجیحی تاکید دارند، ارز دولتی بیشتر مورد تقاضا بود و عده‌ای به واسطه آن کالاها را ارزان می خریدند و به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000